د حسین رضی الله عنه شهادت – پنځمه برخه

ژباړه: عمر موحد

د یزید په اړه د اهل سنت دریځ

کولی شو د یزید په اړه د اهل سنت دریځ د امام ذهبي رحمه الله په دې خبره کې خلاصه کړو چې: نه ورسره مینه کوو او نه هم پرې لعنت وایو، ځکه له یوې خوا یې کفر نه دی ثابت او حتی د فاسق ګڼل کېدو په اړه یې هم کوم دلیل نشته چې دا هم باید ثابت شي او ټول هغه روایات چې د ده شراب څښلو، فسق او فجور په اړه نقل کېږي ضعیف او د استناد وړ نه دي، او له بلې خوا ده په ځینو پرېکړو کې سترې تېروتنې وکړې او ځینې نامناسب او بد کسان یې د خلکو په امورو وټاکل چې د کربلا غمجنې پېښې د رامنځته کېدو باعث هم شوې او دی یې په غیر مستقیم ډول باعث شو او په همدې دلیل اهل سنت ورسره مینه نه کوي او ورباندې ګران نه دی.

همدارنګه اهل سنت پرې لعنت هم نه وايي ځکه پر هغه مړي لعنت ویل روا نه دي چې خدای او رسول یې نه وي لعنت کړی، ځکه کله چې ابوجهل ته بد وویل شول، رسول الله صل الله علیه وسلم وفرمایل: مړو ته بد مه وایئ، ځکه دوی چې څه کړي هغه ته رسېدلي. (بخاري، ۱۳۹۳)

او د الهي دین اساس هم پر ښکنځلو نه دی ولاړ، بلکې اسلام پر اخلاقي ښېګڼو ولاړ دی، په دې خاطر بد ویل او ښکنځل په دین کې نشته بلکې رسول الله صلی الله علیه وسلم فرمايي: مسلمان ته بد ویل فسق دی او ورسره جنګېدل کفر، ( دلته کفر د سترې ګناه په معنی دی، نه له دین د وتلو)

نو یوه مسلمان ته بد ویل فسق دی، او هېچا نه دي ویلي چې یزید له اسلام وتلی دی، بلکې چې ډېر ووايي وايي یزید فاسق دی، چې فسق یې هم باید ثابت شي او خدای پرې ښه پوهېږي، بلکې رسول الله صلی الله علیه وسلم وفرمایل: هغه لومړی لښکر بخښل شوی چې د قیصر ښار سره جګړه کوي، د دې لښکر قومندان یزید بن معاویه وو او ویل کېږي چې د اصحابو ستر ستر شخصیتونه لکه ابن عمر، ابن زبیر، ابن عباس، ابو ایوب او خپله حسین بن علي رضی الله عنه په دې جنګ کې د یزید ملګري ول، دغه جنګ په ۴۹ هـ کال کې پېښ شو.

اهل سنت دې غمیزې ته په کومه سترګه ګوري؟

هغه څه چې الله تعالی مقدر کړي وي، پېښېږي که څه هم خلک ونه غواړي، او د حسین رضی الله عنه وژل کېدل د پیغمبرانو له وژل کېدو لوړ نه دي، د یحیی بن زکریا علیه السلام سر د یوې بدلمنې ښځې د مهریې په توګه وړاندې شو او زکریا یې ووژلو، د موسی علیه السلام او عیسی علیه السلام د وژلو هڅه هم شوې او ځینې نور پیغمبران هم وژل شوي، او همدارنګه عمر، عثمان او علي رضی الله عنهم وژل شوي چې دا ټول له حسین رضی الله عنه په فضیلت کې لوړ ول.

په دې اساس روا نه دي چې که څوک د حسین رضی الله عنه شهادت رایادوي نو خپل مخ ووهي او خپل ګرېوان څېرې کړي، بلکې رسول الله صلی الله علیه وسلم له دې ټولو کارونو منع کړې، فرمايي: څوک چې خپل مخ ووهي او ګرېوان څیرې کړي له موږ نه دی (بخاري ۱۲۹۴)

همدارنګه رسول الله صلی الله علیه وسلم وفرمایل: زه له هغې ښځې بېزار یم چې د مصیبت پر مهال چیغې وهي، خپل وېښتان وباسي او خپل ګرېوان څیرې کوي. (مسلم ۱۶۷)

او ویې فرمایل: نوحه ویونکی که توبه ونکړي نو د قیامت په ورځ داسې حشر کېږي چې د مس ویلي شوی کمیس یې پر تن وي. (مسلم ۹۳۴)

په دې اساس کله چې مسلمان له مصیبتونو سره مخ کېږي، هغه څه وايي چې الله تعالی فرمایلي: ﴿ٱلَّذِينَ إِذَآ أَصَٰبَتهُم مُّصِيبَةٞ قَالُوٓاْ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّآ إِلَيهِ رَٰجِعُونَ١٥٦﴾ [البقرة: 156].

هغوی چې کله ورته مصیبت رسېږي، وايي: موږ د الله یو، او د هغه لوري ته ورګرځو!.

د عاشورا روژه:

علماء اتفاق لري چې د عاشورا ورځې روژه سنت ده.

له رسول الله صلی الله علیه وسلم روایت دی چې فرمايي: د رمضان له روژې وروسته تر ټولو ښه روژه د محرم میاشتې روژه ده. (د مسلم په روایت)

همدارنګه له رسول الله صلی الله علیه وسلم روایت دی چې ویې فرمایل: ( زه داسې ګمان کوم چې د عاشورا ورځې روژه د تېر کال د ګناهونو کفاره ده، (د مسلم په روایت)

رسول الله صلی الله علیه وسلم یهود او نصاری سره د مخالفت په خاطر د عاشورا له ورځې سره یو ځای د محرم د نهمې ورځې په روژې هم استحبابا امر کړی. (ځکه یهود او نصاری یوازې د عاشورا ورځ روژه نیوله)، له ابن عباس رضی الله عنه روایت دی چې کله رسول الله صلی الله علیه وسلم د عاشورا روژه ونیوله او خلک یې ورته وهڅول، خلکو وویل یهود او نصرانیان هم د دې ورځې قدر او درناوی کوي! نو رسول الله صلی الله علیه وسلم وفرمایل: ان شاءالله که بل کال ته ژوندي وو د محرم نهمه ورځ به هم روژه ونیسو، ابن عباس رضی الله عنه وايي: رسول الله صلی الله علیه وسلم د بل کال تر رارسېدو وړاندې له نړۍ رحلت وکړ… (د مسلم په روایت)

نور بیا…

avatar
  ګډون وکړئ  
خبرتیا غوښتل د