3 khatarnaki mokhe

دسیکولرزم دری خطرناکې موخې – نعمان منلی

په ټولیزه توګه د سیکولرزم پلویان د خپلې تګلارې موضوع په ساده توګه وړاندي کوي، په پیل کې دوی خپل ټول زور په اسلامپالو باندي په نیوکو او اعتراضونو لګوي، په دې لړ کې د عامو خلکو د دروهلو او غلطولو له پاره دوی لومړی دا ناره پورته کوي چې اسلامپال له اسلام نه سیاسي ګټه پورته کوي او اسلام واک ته د رسیدلو له پاره د یوې آلې او ذريعې په توګه کاروي،

دوی په دې لړ کې لومړی او سختې نیوکې په دیني عالمانو کوي او د هغو په تورنولو او سپکولو کې خپلي ټولې هڅې په کار اچوي، ځکه علماء په اسلامي نظام کې د روح حیثیت لري نو ځکه د دوی د انتقاد او تبلیغاتو لومړی هدف علماء وي.

سیوکولریستان د سیکولرزم موضوع هیڅکله په تفصیل او له ټولو موخو سره نه بیانوي، دوی په اسلامپالو له سختو نیوکو وروسته او د هغو په اړه د تبلیغاتو په لړ کې په ساده او مجمله توګه وایې: دین باید سپیڅلی او د سیاست له غورځو پورځو لري ولرلی شي، دین د هرچا شخصي موضوع بولي او له سياسته یې لري کول د دوی لومړی موخه ده. څرنګه چې دوی په مسلمانو ټولنو کې پيدا شوي او ژوند هم دلته کوي طبعاً ځانونه اسلام ته ژمن بولي او له سياسته یې لري کول لازمي.

له سياسته د اسلام د لري کولو خبره که دوی هرڅومره په خوږو تعبيرونو سره وکړي خو دا د اسلام له خورا ستر اصل او درانه اساس سره ضد خبره ده او دا پوره د اسلام د نفي کولو او فلج کولو معنا لري، قرانکریم څو ځایه په صفا ټکو کې اعلان کوي: إن الحکم إلا لله. یعني واک او قدرت یواځي او یواځي الله لره ده. دا راز په مدینه کې د رسول الله صلی الله علیه وسلم په مشري کې فوق العاده اسلامي حکومت قایمولو او د راشدینو خلفاو په لاس د هغه نظام غځول او پراخول د دې خبرې ښکاره ثبوت او قاطع دلیل ده چې مسلمانان به اسلامي نظام قایموي او په خپل هیواد کې د بل نظام رامنځته کول ناروا او د امت د سپکاوي او ذلت په معنا ده، قران وایې: ولن یجعل الله للکافرین علي المؤمنین سبیلاً. یعني الله مومنانو ته اجازه نه ورکوي چې کافران دي په دوی واک وچلوي.

سیکولریستان په هغو اسلامي هیوادونو کې ډیر محتاط اوسي چې هلته ډیره موده اسلامي نظام واکمن پاته شوی وي، هلته دوی خپلې ټولې موخې او اهداف نه ښکاره کوي، دوی د مسلمانانو له ټولنیز مزاج سره نرمه او پسته غاړه وړي، خو په سینو کې یې د سیکولرزم پوره اډاوڼه او مکمل نظام پروت ده، وماتخفي صدورهم اکبر. دوی که په پیل کې یواځي له سیاست نه د دین د بیلولو خبره کوي خو په دویم ګام کې بیا دا لاند ې دری خطرناکې موخې را منځته کوي چې زه یې په لنډه توګه تشريح کوم او دا کارونه یې په ځیني اسلامي هیوادونو کې کړي دي او د اسلامي نړۍ میشت سیکولریستان په مطبوعاتو کې د دې موخو په تشریح او سپړنه کار کوي.

لومړۍ: د شرعي نصوصو تاریخي کول چې په عربي کې په (ارخنة النص) سره یادیږي، باید ووایو چې له شرعي نص نه مراد د قران او حدیث عبارات دي او له دې موخې نه یې مطلب داده چې باید قران او حدیث د تاریخ برخه وګرځول شي د دوی په اند قراني احکام او نبوي خبرې په ډیره مخکينۍ زمانه کې د ځانګړيو موضوعاتو او پخواني انسان له ژوند او اړتیاو سره مطابق نازلي شوي او رامنځته شوي دي داباید په هغه ځانګړې تاریخي او زماني مقطع پوري وتړل شي او د موجوده ساینسي دور او ساینټفک انسان له پاره کارګرې ندي. د سیکولرستانو په دې نظریه سره ټول اسلام، قراني ایتونه او د حدیثو مکمله مجموعه العیاذبالله ایکسپایر اوله وخته تیر ګري.

دویم: د شرعي نصوصو عقلي کول چې په عربي کې په (عقلنة النص) سره تعبیر ورنه کوي، که کوم شرعي نصوص فرضاً د ارخنة النص له سیکولرستي ګذار نه روغ راووځي هغه باید عقلي شي یعني کوم چې له انساني عقل سره برابر وي خیر ده او کوم چې برابر نه وي هغه باید دتاویل په زور عقلي وګرځول شي، باید ووایو چې د دې سیکولریستي موخي په پایله کې داسي کفریات رامنځته کیږې چې د اسلام له سترو اصولو سره به ټکر لري، مثلاً دوی د اخرت موضوع له عقل سره سمه نه بولي نو طبعاً جنت او جهنم هم نه مني، یو احمق سیکولریست په قران کې د جنت او جهنم تاويل په پرمخ تللې نړۍ او دریمه نړۍ سره کوي، نو طبعاً د پرمخ تللې نړۍ سورمخي او شین سترګې انسانان به (ابرار) بولي او د دريمې نړۍ اوسیدونکي (فجار)!! نعوذبالله.

دریم: د شرعي نصوصو انساني کول چې په عربي کې په (انسنة النص) سره تعبیریږي، د شرعي نصوصو انساني کول دا مطلب چې له الله سره یې باید تړاو ختم او دا ټول انساني شیان وبلل شي لکه نورې انساني کړنې، په دې توګه به دا ټول شیان د نقد او نیوکې وړ وګرځي او الهي تقدس به یې له منځه ولاړ شي، نو لکه هره انساني کړنه په اسلام کې به لاسوهنه ازاده او د دوی په اند نوښتونو او اصلاحاتو ته به لاره برابره شي.

د سیکولرزم له دې موخو سره سم به هر غوږ او هر للوپنجو کولی شي د اسلام په هره موضوع کې خپل نظر څرګند او په اړه یې خبرې وکړي او په پایله کې به لاسمح الله د اسلام منل شوي قواعد او ستر ثوابت تارو مار او د موجوده عیسویت په څیر به بې روحه اوتشنومي ګوتشمیر اخلاق او اداب پاته شي، زموږ په سیمه کې نن سبا موږ وینو چې ځیني خلک په شعوري او ځیني په غیر شعوري توګه د اسلام په اړه داسي پوښتنې رامنځته کوي چې سړی په ښکاره توګه پوهیږې سرچینه یې د سیکولرزم دا خطرناکې موخې دي چې موږ په لنډه توګه ستاسو مخته کېښودلې.

لیکوال: نعمان منلی، کالم: نښتر، نن ټکی آسیا

avatar
  ګډون وکړئ  
خبرتیا غوښتل د