محمود طرزي؛ په افغانستان کې د سیکولرزم او معاصري بې دینۍ پلار

لیکنه: عبدالکریم زاهد خرم

د افغاني پردي پال مجرمانو په نوملړ کې محمود طرزي هغه لوی مجرم دی چې په لومړي ځل یې په هیواد کې د غربي تمدن او سیکولرزم تخم وشینده او لومړی ځل یې هیواد ته د نوي فرهنګ (فرهنګ جدید) په نوم لویدیځ تفکرات او ګرایشونه رانقل کړل.

دی د سردار غلام محمد طرزي زوی د ۱۲۴۴ ه ش کال د سنبلې پر دوهمه په غزني کې وزیږید. دده پلار د سردار رحمدل خان زوی او د سردار پاینده محمد خان لمسی وو. د سردار پاینده محمد خان اولادې تر ډیره وخته د افغانستان حاکمیت په لاس کې درلود چې دا سلسله د افغانستان په تاریخ کې د محمد زو د واکمنۍ په نامه یادیږي. ددوی د حاکمیت په وخت کې ددې قبیلې د سردارانو تر مینځ د سلطنتي رقابت له امله افغانستان تر ډیره وخته د جنګونو، ګډوډیو او اغتشاشونو ښکار وو.

د دده پلار غلام محمد طرزي د امیر عبدالرحمن د سلطنت په وخت کې په دې تور چې ګواکي د امیر مخالفینو سره اړیکي لري لومړی بندي او بیا د خپلي کورنۍ سره چې دا وخت محمود طرزي لا سپاړس کلن وو هند تبعید شو. محمود طرزي له دې وروسته له خپلي کورنۍ سره بغداد، دمشق او بیا استانبول ته لاړ. طرزي د ژوند په دې مرحله کې اردو، ترکي، عربي او فرانسوي ژبي زده کړې او د غرب له فرهنګ سره یې پوره آشنايي پيدا کړه. هغه په ترکیې کې د سیکولر حاکم مصطفی کمال اتاترک ( د ترکانو پلار) چې زیات ترکان یې د ایتاترک ( د ترکانو سپي ) په نامه هم یادوي، له اسلام ضد او غربي افکارو او په ایران کې د رضا شاه پهلوي له بې دینه او سیکولرستي افکارو متاثره شو.

هغه خپلې دوې لوڼي سریا او خیریه د امیر حبیب الله خان دوو زامنو سردار امان الله خان او سردار عنایت الله خان ته په نکاح کړې. د امیر حبیب الله خان تر مرګ وروسته چې کله امان الله خان واکمن شو، د محمود طرزي لور ثریا لومړۍ ملکه وه چې بې حجابه او لوڅ سر عام محضر ته راووتل.

سراج الاخبار چې د لومړۍ ګڼې څخه وروسته متوقف شوی وو، بیرته د محمود طرزي په کوښښونو د دویم ځل لپاره د سراج الاخبار افغانیه په نوم خپل نشریات پیل کړل. دې اخبار محمود طرزي ته له لویدیځ څخه هیواد ته سیکولرستي او غرب پلوو افکارو د رانقلولو ښه زمینه برابر کړل. طرزي له لویدیځو ادبیاتو څخه په پراخه پیمانه مقالې ژباړلې او بیا یې د سراج الاخبار افغانیه له لاري نشرولې.

که څه هم محمود طرزي د انګلیس د استعمار پر وړاندي زیاتي مقالې لیکلې، او حتی ویل کیږي چې د انګلیس څخه د افغانستان د آزادۍ د اخستلو پروتوکول هم ده امضا کړی، خو ددې سربیره دی لومړی کس دی چې په هیواد کې یې د غربي ګرایۍ، غربي فرهنګ او تمدن لپاره بې شمیره کوښښونه کړي دي.

کیدای شي د انګلیسي استعمار پر ضد دا یوازنۍ مفکوره یې د سید جمال الدین افغان د څو میاشتي صحبت له امله خپله کړې وي، خو په عموم کې طرزي یو له هغو ادیبانو څخه وو چې په هیواد کې یې د غربي تمدن د خپراوي ټینګه پلوي کول. دی د امان الله خان له اوږده سفر څخه وروسته هم په هیواد کې د لویدیځ فرهنګ د خپراوي لوی محرک بلل کیږي. نیشنلیزم، سیکولرزم او غرب ګرايي دده د فکر اساسات جوړوي او دا فکري جوړښت یې د اتاترک او رضا شاه له له نظریاتو سرچینه اخلي. په افغانستان کې د قومي تبعیض ریښه ده ته رسیږي او په هیواد کې د د پښتونولۍ په نوم د قوم پرستۍ لومړۍ خښته ده ایښې.محمد نادر خان د طرزي له سرسختو مخالفینو څخه وو او طرزي یې په ملعون سره یاد کړی دی.

په افغانستان کې د مطبوعاتو یا ژورنالیزم د پلار لقب ده ته د هغو چپګرا او کمونست مزاجه ادیبانو لخوا ورکول شوی چې مخکي یې د کمونیزم له اخوره خوراک کاوه، اوس د ډیمکراسۍ او ولسواکۍ په نوم د معاصري کفري عقیدې نغاره ډنګوي. طرزي د ژورنالیزم د پلار پر ځای په افغانستان کې سیکولرزم، معاصري بې دینۍ او غرب ګرایۍ پلار ده.

طرزي تر پایه د اصیل اسلام او هغو خرافاتو تر مینځ چې په اسلام کې هیڅ اصل او ریښه نه لري تفکیک ونه شو کړای، هر کله به یې د اسلام په څرګندو شعارونو ګزارونه کول او زیات وخت به یې پر دیني علماو او روحانیونو بې باکانه استهزاوي کولې. په کورني ماحول کې یې د ښځي او لور ګانو برهنه توب او بې حجابي یو له هغو دلیلونو څخه دی چې د شریعت په وړاندي دده بې توجهي او لیري توب او د اسلام پر وړاندي دده برداشت نور هم په ډاګه کوي او دا څرګندوي چې دی په افغانستان کې د علامه سید جمال الدین افغان او په هند کې د علامه محمد اقبال لاهوري دواړو خلاف؛ چې د انګلیسي استعمار د سرسختو مخالفینو څځه وه او د مسلمانانو د اتحاد لپاره یې بې شمیره کوښښونه کړي،یو پردي پال تجدد ګرا او د اصلاحاتو په نوم د انګلیسي تمدن د رایجوونکو څخه وو.

د محمود طرزي هم فکران اوس هم د نوي فرهنګ په نوم په هیود کې د لویدیځ تمدن د خپرولو کوښښونه کوي.

د هر هغه څه د نابودۍ په هیله چې په هیواد کې د اسلام د سپیڅلي دین اصول او اساسات تخریبوي او د نورو په اشارو د هیواد معنویات مجروح کوي.

=

پاملرنه: دا لیکنه لومړی د عبدالکریم خرم په نامه نشر شوی وه، خو وروسته څرګنده شوه چې «خرم» دا لیکنه نه ده کړې، بلکې «کریمي» په نامه یوه لیکوال کړې او نن ټکی اسیا ته یې د «خرم» په نامه را استولې. ځکه د لیکوال نوم بدل شو.

د لیکوال سره د اړیکو لپاره: [email protected]



یادونه: په نن ټکی اسیا کې لیکنې یوازې د لیکوال خپل نظر څرګندوي، د ادارې توافق ورسره شرط نه دی. که تاسو غواړئ نن ټکي اسیا کې مو لیکنه خپره شي، اړیکه راسره ونیسئ. مننه

25 تبصرې

  1. عجیبه داده چی دیو سکولراوبی دینه نظام پخوانی دفرهنگ وزیر دالیکنه کوی..

    • مجيب الرحمان

      د افغانستان خو دغه بدبختي ده چې سياستوال يې يا ډلبازان يې منافقين دي. دغه خرم هم راته منافق ښکاري او يا د وحشي شرابو پسات ډلو عقده يي ډلباز.

  2. خرم صاحب یوه ډېره مغلقه او په عین وخت کی تر تاریخِ مصرف تېره کیسه را توده کړېده.
    موږ یوه عجیبه ټولنه یو، یو عجیب تاریخ او یوه عجیبه سیاسی جغرافیه لرو، یو عجیب عجین فرهنګ لرو، تقریباً هر څه مو عجیب دی.
    ایرانیانو رضا خان درلود، ترکانو مصطفی کمال درلود، دواړه د غربی فرهنګ مینان وه او دواړو تر یو ځایه د غربی فرهنګ د ریښو د پایښت او ټینګښت په لیاره کی تقریباً بریالۍ هڅی تر سره کړیدی، آن تر دې حده چه زموږ د وطن د روشن فکرانو سرمشق او سمبولونه همدا دوې څېرې وی، خو د فلک لوبو ته ګوره:
    په ایران کی د شیعه مذهب پر بنسټ یو اسلامی – ایدیولوژیک بدلون رامنځته شو او:
    په ترکیه کی د مصطفی کمال د انقلاب اتیا نوی کاله وروسته اسلامی روحیات را ژوندی شوه.
    پورتنی دوه حالتونه شاید د اجتماعی- سیکولوژیکی-سیاسی څېړنو په تېره تحلیلی چاړه د جراحی وړ وی خو د هر ډول تحلیلونو د وړاندی کولو سره سره هیڅوک به یوه واحده او منسجمه نتیجه تر لاسه نکړای شی ځکه ددې ژورو او هېښوونکو بدلونونو د علت تشخیص ډېر مشکل او حتی ناممکن دی.
    په هر صورت اصلی خبره می داده چه:
    څه کم نِوی کاله مخکی ( کله چه ترکان او ایرانیان د تجدد او سکولریزم ډُول ته نڅېدل) موږ د خادم دین رسول خدا! !!!! پنوم د ستر فکری تحول سره مخامخ شوو، موږ باید!!!! ددې کلکانی تحول او کلکانی افکارو سره ځان عیار! !!! کړی وای او هغه مو تقویه!!! کړی او ساتلی وای، خو د بده مرغه!!! هغه مو وځپی ، پر ځای ئې یو بل رژیم رامنځته شو چه نه سکولر ؤ نه مذهبی ؤ نه ملی ؤ نه پښتنی ؤ نه تاجکی ؤ نه روس پلوی ؤ او نه خاص انګریز پلوه ؤ او نه هم اتاتورک پلوه او نه رضاخان پلوه،دې رژیم پنځوس کاله دوام وکړ البته د عبوس او دیکتاتور او کودتاه ګر ( سور سردار) داؤدخان څلور پنځه کلن جمهوریت په شمول څو ورسېدو هغه مرحلې ته چه خواسته یا خواسته د سپین قُطبی خِرس او د هغه خلقی او پرچمی بچانو ته په غېږ ورلو، هم مو د هغه ورمېږ ور مات کړ هم مو خپل ورمېږ مات کړ او ګټه ئې د سامرّی د پیروانو جیبونو ته ولوېده.
    ددې پورته سُرنا د ږغېدو نه می مقصد دادی چه:
    کاشکی موږ هم اتیا کاله مخکی داسی یو لږ غوندی ددې سکولریزم!!! او لبرالیزم مزه لیدلې وای او نن ورځ مو بیرته اسلام ته مخ را اړولی وای چه ددواړو په اصلی مزه پوهیدلی وای، فحشا او سکولریزم او هره مُرد….. چه مو کولای په نیکټائی او دریشی او شپو خولۍ کی به وای نه داچه د بې علمی او جهالت په نړۍ کی مو ږیره او لنګوټه او لباس د سنت په نوم او نیت درلوده خو ټولی حرام زادګی مو پدې اتیا کاله په همدی سنت پسنده جامه او شمائل کی تر سره کړې چه متأسفانه او متأسفانه د بیګناه انسان قتلول او افتراء او استهزاء او تکفیر ستره ګناه مو پر دې اتیا کلنو فاسدو اعمالو هم اضافه شوه.

  3. مجيب الرحمان

    لعنت دې په دغسې انسانانو شي چې د دين ټيکه اخلي او علمي اشخاصو ته کافر وايي. خرم چې هرڅوک ده له نومه پاکستا پالى ښکاري الله تعالى دې تباه برباد کړي. افغانستان څو څلوېښت کاله کېږي د جاهله ځان ځاني ټوپکسالارانو چې د جهاد دعوې کوي له لاسه وران ويجاړ پروت دى، د روس ګوډاګيانو دوه ډلو يوې خوا بشريت ته سپکاوى واړاوه د پاکستاني او ايراني جهاديانو له بلې خوا سپکاوى او حتى مغلو تاريخ يې شاته کېښود او ولس او هېواد ته سپکاوى واړاوه اوس بيا حراميان د وخت تېرو شؤيو ښو خلکو باندې ناوړه نومونه ږدي او غر په پر پټوي چې هېڅکله به داسې ونشي. افغانستان کې هېڅکله سيکولر نظام يا پلويان يې نه و رامنځته شوي خو د اسلام سپېڅلي نوم لاندې چې د جهاد او مقاومت ډلو چې تالبانو ورته شراو پسات نوم ورکړ څومره ګډوډي رامنځته کړې وه هغسې اسلام نه سيکولر زيم ډېر د امن او حقوقو ډک نظام دى. سيکولرزم په مانا د کفر ندى چې هرڅوک دې ټاپه په لاس ګرځوي او ځانته دې برائت ورکوي، سيکولرزم د دولت چارې د سپېڅلې دين چې د الله تعالى د بنده ګانو انفرادي فرض او وجيبه ده د انحصار لاندې پرمخ نه وړي يانې داچې يو ږيرور پر نا ږيرور برتره ندى او نه يو عامى له بل عامي سره توپیر لري قانون په دواړو پلي کېدى شي. په چا په زوره بورقه، ږيره او په زوره جومات ته ننوېستل جايز ندي او دولت هغه کسانو ته حق د فرد ورکوي چې پخپله تصميم ونيسي، همدارنګه د مسلمان لپاره د شهادت کلمه کافي ده چې مسلمان ترې و ښکاري حاجت د ټول قرآن مجيد د حفظ او ملاتوب نشته خو که څوک ملا وي پروانلري، دا داسې کړنې دي چې هرانسان دا هيله لري چې فردي خپلواکي يې د نورو انسانانو د سوټي په زور اداره نشي دېته که څوک بل نوم ورکوي نو هغه د کس سياسي او ګوندي غوښتنې دي نه ټولګټي بشري. الله پاک دې ټول شر او پسات ډلې له هېواده ورکې کړي.

  4. الجاج استاذ بیانزی

    دا سمه ده چه جهادی رهبران د امریکا سره د سوړجنګ د غلامی تړون له لاسلیک کولو وروسته ( لکه کمونستان چه د روسانو او نشنلستان چه هم د روسانو او هم د انګریزانو غلامان وو ) حلقه پګوش غلامان او د امریکا او ناتو مستخدمین او مامورین پاتی شو هغوی ته په بیلونو دالر بیه ورکړی شوه . خرم به هم د کوم پاپی په شان هم په کوم ډيران کی لغتی وهلی ځکه د کرزی د دفتر ریس جوړ شو او د کرزی د حکومت تر اخره ملاتړ کی پاتی شو ، فکر کوم د حزب سلامی سره یی غړیتوب هم درلود ځکه امریکایانو په واسطه د کرزی باوری کس وو .
    دا چه ټول کارونه یی خراب وی یعنی تاریخی معلومات دی هم غلط وی ناسمه خبره ده د طرزی او امان الله په اړه اصلی تاریخ د روسانو ، کمونستانو او نشنلستانو په واسطه د پورو دروازو ښاته پاته دی مونږ یی هم په اړه معلومات لرو چه د امان الله د سکولریست او کمونست کیدو یو دلیل په خبله طرزی وو .
    د مجیب الرحمان دا خبره چه سکولریزم د دین خلاف نه دی ، مګر ادیان په حکومت کی نه پریږدی د حکومت قانون او تشکل به د دموکراسی له مخی وی سکولریزم کی دموکراسی نړیوال دین او نظام دی خبله خبره په خپله ځوابوی ، یعنی الهی نظام په ځای به د نظم نوین جهانی نظام او دین په ټوله نړی کی نافذ وی ادیان لکه د یو کلچر په شان خپلو عبادت خانو ته ورټول شی لا دی هدیرو کی ایات او احادیث ووایی یعنی د ژوندو د پاره ارژشت او جوړونکی څه نه لریو د ژوندو دین او نظام دموکراسی ده . بیا هم مجیب الرحمان وایی چه سکولریزم د اسلام مخالف نه دی د اسلام له خاطره یی ټول ادیان یاد کړی ځکه دموکراسی نور ادیان په ځانګړی دول اسمانی ادیان نفی کوی هڅه لری چه د هغوی په منځ کی ځنی په مالی پیرزونو ونازوی او د دموکراسی په تطبیق کی ورسره د خپل دین مخالف وکاروی لکه سیاف ربانی ، ګلبدین او نور .
    فردی ازادی د سکولریزم د الله ج له بندګی څخه ازادی پيزنی یعنی انسان خپلواکی لری هر څه ووایی او هر څه وکړی تر دی جه نارینه د نارینه وو او ښځی دښځو حتی حیواناتو سره جنسی اړیکی نیولی شی ، نشه توکو د بیی پورته کولو د پاره غیر قانونی اعلان کړی مګر تر شا یی همدغه سکولریزم قرار لری نوریګا د مشر بوش سره د نشه توکو بزنس کی چه د پانامه جمهور ریس وو د امریکا په زندان کی مړ شو هغه دا خبره خبله کوله .
    تاسی اوباما وګوری چه میرمن یی نارینه وو د ښځیتوب عملیات یی کړی او د ښخیتوب هارمونونه یی ځآنته ترزیقول .
    همدارنګه ترمپ يه فاحشه خانه کی لوی شوی او د میرمنی په اړه یی هم معلومات تر لاسه کړی همدا حالت د بوش او نورو هم وو د امریکا اتیا سلنه لوړ پوړی سکولریستان په نکاح باور نه لری د کلینتن او هیتلری کلنټن قیصی خو به مو اوریدلی وی له میرمن یی پوښته وشوه چه میړه دی د نورو ښخو سره جنسی اړیکی لری هغی ورته وویل مونږ په جنسی اړیکو کی یو له بله ازادی لرو یعنی زه یی هم لرم . دغه دی د سکولریستانو حال ، په افغانستان کی چه یی له لوړپوړو قضایی مصونیت تر لاسه کړی همدا خبره ده د ډیرو په کورونو کی د شنو سترګو او سرو ویشتانو بچی ګرځی له شرمه ورله سترګی او ویشتان توروی

    • مجيب الرحمان

      بيانزى صيب ته والله يو عقده يي انسان راته ښکارې چې پرته د بل انسان د خپل فکر له تشريح څخه وختي قضاوت تا کړى وي. لږ تر لږه د فرد فکري تشريح واوره، وې پوښته بيا بيا پوښتنې وکړه وروسته له هغې قضاوت که کوې بيا يې وکړه. ما اول اديان ندي ياد کړي او نه مې هم تاپشان منفي اړخ ته پام دى چې يوازې او يوازې خپل شخصي نظر د اسلامي نظر سرچينه وګڼم، لکه تاسو چې ټينګاري پخپلې خبرې ولاړ ىئ. سيکولر يزم په اصل کې چې هره مانا ترې باسئ خو د اسلامي هېوادونو لپاره هېڅ ستونزه او يا اسلامي احکامو سره په ټکر کې چاره نده يوازې ګڼملتو او ګڼ توکمو هېوادونو لپاره ښه الترناتيف دى چې د ټولو لپاره يوې سترګې باندې کتل وي او جګ او ټيټ نلري، د مجاهد، قاري، ملا او مولانا په نوم جګوالی او کارپوه، مامور او کسب کاري په توګه ټيټ پوړى نه وي.

  5. عبدالکریم زاهد خرم

    غواړم د لنډیز خاطر په دې تبصیره کې زما پر لیکني دوو درو شویو تبصیرو ته یو ځايي ځواب ووایم:
    محترم ورور حضرت صاحب!
    مونږ د مسلمانو په حیث هر څه ته د اسلام د زاویې له نظره په کتلو مکلف یو، نه دا چې په هغه کې د خپل عقل آسونه وځغلوو. موضوع د زمان مطقع ضرورت ته په کتلو لیکل شوې، دا موضوع اوس د تاریخي چوکاټه راوتلې او د یوه فکر په توګه نشریږي. نن د طرزي همفکران پر هیواد مسلط دي، هغوی اوس هم د طرزي فکر خپروي او د هغه د فکر د عملي کولو لپاره شپه او ورځ کار کوي. دا تر دې اندازې چې اوس د مکاتبو او پوهنتونو په نصابونو کې په پراخه پیمانه د طرزي افکار موجود دي او په هره پاڼه کې د هغه د فکر اساسات مطالعه کیږي، په داسي یوه حالت کې دا موضوع هیڅ کله یوازي تارخي کیسه کیدای نه شي. را به شو دې ته چې:
    دا خبره سهي ده چې د اتاترک او رضا شاه د کوښښونو له امله دا دوه هیوادونه د پرمختګ دایرې ته داخل شول، اقتصاد یې پر مخ ولاړ، صنعت یې انکشاف وکړ، او حتی دا دی اوس د لویو طاقتونو سره د سینې وهلو کوښښونه کوي. خو ددې پردې لاندي یو څه پټ هم شته، هغه دا چې د اتاترک د حاکمیت له امله د مسلمانانو د تجمع او اتحاد یوازنۍ پاتې نقطه ( عثماني خلافت ) له منیځه ولاړ او پر ځای یې اسلامي ترکیه په سیکولري ترکیې واوښته، شاوخوا ۹۰ کاله په ترکيې کې چا آذان وا نه ورید، پر قرآنکریم بندیز ولګید، چا یو حرف عربي نه شوای لیکلای، حج منع اعلان شو، مساجدو ته قلفونه ولویدل او هغه په فاحشه خانو او شراب خانو بدل شول، د ښځو حجاب منع اعلان شو، او ….. او دې ته ورته په ایران کې د رضا شا تر حاکمیت لاندي هم.
    نو
    الله تعالی ته به د مسلمانانو د واحدې نقطې د له منیځه وړلو ځواب څوک وایي؟
    پر قرانکریم، آذان، مسجد، مدرسې، حج او … باندي د بندیز لګولو ځواب به څوک وايي؟
    د میلیونونو مسلمانو خویندو له سرنو څخه د پټکي لیري کولو ځواب به څوک وايي؟
    په ترکیې کې د ننني داسي یوه ماحول رامنیځته کیدل چې په فحاشۍ او عریانۍ کې د اروپا سره سیالي کوي ځواب څوک وایي؟
    ترکان او ایرانیان که نن په مادي لحاظ د قدرت مندو هیوادونو څښتنان دي، دا یې د میلیاردونو مسلمانانو د معنویاتو په قربانۍ لاسته راوړي. که چیري د مسلمانانو د اتحاد نقطه د اتاترک له لوري له مینځه نه وای تللې، نن به مسلمانانو هم په ځان بسیا او یو مټی حکومت درلودلای او هم په اقتصادي، ساینسي او صنعتي لحاظ قدرتمند دولت.
    موږ که د ایران او ترکیې په شان د دوو قوي هیوادونو څښتنان شوي یو، په مقابل کې مو دومره لوی ارزښتونه له لاسه ورکړي چې دا دوه دولتونه یې په زیري کې ارزي.
    بله خبره دا چې ددې ضمانت څوک ورکوي چې د سیکولري ترکيې او یا اخوندي ایران څخه به اسلامي نظام سر راپورته کړي، آیا د ترکیې اوسنی نظام مو په نظر اسلامي درغلی که د ایران اخوندي حکومت؟
    د ایران سرنویشت خو په دا نژدې ورځو کې وینئ چې څه ورسره روان دي، آیا د مسلمانانو په دې تیت او پاشلي غیر متحد حالت کې دا لیري بولې چې ترکیه دي له داسي سرنوشت څخه محفوظه پاتي شي؟
    که تاسي وایاست چې پریږده چې لومړی پاخه سیکولرستان شو، بیا چې کله مو پرمختګ وکړ بیرته به اسلام ته ورګرځو، ستاسو دا خبره د اسلام څخه ستاسو په ناخبرۍ دلالت کوي، اسلام د نړۍ د حاکمیت او د پرمختګ او ساینس په برخه کې کامیابه امتحان ورکړی. د نننۍ اروپا او لویدیځ دا پرمختګ د اسلام د پخواني برم او جلال زیږنده ده. همدا د اسلام سپيڅلی دین وو چې لودیځ یې د تارکیو د عصر ( عصر تاریکي ها یا Dark ages ) له دوره خلاص کړ. اسلام د هر څه لپاره واضح اصول لري، اسلام د هیڅ ډول پرمختګ پر وړاندي خنډ نه دی او تر ټولو مهمه لا دا چې سیکولرزیم هم هیڅکله د پرمختګ لامل نه شي کیدلای او نه شوی، دا چې د غرب د پرمختګ لامل څه شی دی، دا یو لوی بحث ته ضرورت لري چې دلته یې د راوړلو ګنجایش نشته.
    د مسلمانانو د رکود لومړی او اساسي علت دا دی چې د مسلمانانو پر خاورو باندي اتاترک، رضا شاه او طرزي ته ورته بې دینه او بې ثقافته اشخاصو حاکمیت کړی، که چیري کوم چا په دې خاورو باندي د یوه سوچه اسلامي نظام د قایمولو کوښښ کړی، ټول کافران یې په ګډه د مخنیوي لپاره راپورته شوي او د هغه یې په متحده توګه له منیځه وړی. لا نوري نوري خبري هم شته چې دلته د لیکلو وړ نه دي.
    نو یوازي د موضوع پر ظاهر اکتفا مه کوئ، د هر څه عمق ته کښته کیږئ او بیا ګورئ چې ددې ټولو کارونو تر شا کوم نور پټ رازونه شته. هیله ده چې له وج تعصبه کار وا نخلئ او په پاک زړه او صفا دماغ دا هر څه تحلیل کړئ.

    مجیب الرحمن صاحب! تاسو د منطق د استعمال پر ځای تر وخت تیري او اکسپایر ټاپې کارولي دي،
    ګرانه مونږ ستاسو مشکل په ټاپو نه حل کیږي، مونږ منطق او عمل ته ضرورت لرو. تاسو د سیکولرزم په اړه پر حقیقت نه ولاړه توضیح کړې ده، سیکولرزم هغه نظام ته وايي چې هیڅ دیني اساس ونه لري. کفر لا تور وي که سپين. که په اسلامي خاورو باندي داسي یو نظام حاکم شي چې د اسلام هیڅ اساس پکې نه وي، تاسو دا نظام په څه شي تعبیروئ، په اسلامي که په کفري،همدا دوې لاري دي له دې بغیر که بله لاره وي تاسو یې راته وښیاست.
    نور نه غواړم چې د سیکولرزم په اړه تبصیره نوره هم وږده کړم، ستاسو د پوسټ په غبرګون به ان شاء الله د سیکولرزم په اړه خامخا لیکنه کوم، هیله ده چې هلته خپل ځواب پیدا کړئ.
    نوټ: عام لیکوال یم، په هیڅ سیاسي ګوند پوري تړاو نه لرم،

    • مجيب الرحمان

      خرم جانه هرڅوک چې يې ستا خبرې درسره نه منم چې د طرزي همفکرانو په دولت کې دي، هغه کسان چې د دولت له دايرې د طرزي لپاره زنده باد وايي هغوى پخپله اوبو اخيستي ناکامه سياسې څېرې دي غواړي علمي اشخاص هم خپلو دايرو ته ورکش کړي او بدنامه يې کړي. زه د طرزي فکر غير مسلمان نه ګڼم خو په بشپړه توګه يې افغانستان ته اعلاج هم نه ګڼم خو دا غندم چې د ملا په نوم جهادي په نوم د عقدې له نظره يو ليکوال ته کمونيستي او يا غير مسلمان ټاپه ورمخامخ کړي. د کرزي نيولې تر دا اوسه ټول اسلامي چيغې د نظام وهي خو کړنې يې د امريکايي ديموکراسي دي نه د افغانستان د ديموکراسۍ، تاسو که لږه پوهه د نظامونو او هېوادنيو جغرافيوي بدلونونو ولرئ نو د هر هېواد ځان ځانته ديموکراسي او بڼه يې توپير لري په لږو ورته والي سره نه بشپړه.

  6. یواځی دومره وایم چی لعنت دی په داسی لیکوال شی چی د افغانستان د ازادی د نهضت یو مخکښ ته په دومره سپک نظر ګوري. د احمقو روحانیونو او بیسواده ملایانو څه ګیله؟

  7. خرمه ته چه د قدرت پر گډی ناست وی او ددی غربی سیکولرانو ډالری دی جیب ته اچولی او ددی سیکولرانو امرو ته دی غاړه ایښوه هغه وخت هیح٘ خبره نه وه نه سیکولریزم مطرح وو نه اسلام په خطر کښی وو اوس چه ئ نور په کار نه یی نو د حٔان د سپیناوی لپاره بیرته ښه مسلمان مؤمین ههههههههههه ډیر مو دا مظلوم ولس ته فریبونه ورکړل .

  8. الجاج استاذ بیانزی

    دا چه ځينی سکولریستان او ایزمیان دعاګانی او ښیری کوی [ لعنت دی وی په تاسی ، الله ج مو داسی او هغسی کړه هغه وخت داسی وۍ او اوس چه داسی یاست او ……..] دوی لمړی الله ج نفی کوی او بیا په هماغه نفی شوی الله ج سوګندونه یادوی هغوی په سوګندو او معنویاتو باور نه لری د خلکو د خطا ایستلو دباره یی کاروی .
    دا چه غلامه اداره کی ټول لوړپوړی او منځپوری کار کوی د خرم په ګډون غلامان دی د ملت او الله سره یی دشمنی اعلان کړی مګر دا دی معنی هم نه لری چه هغوی ووایی چه الله ج یو دی او مونږ ووایو چه نعوذ بالله دوه او دری دی څه چه خرم په پورتنی لیکنه کی د ملحد او سکورلریست طرزی په اړه لیکلی سل په سلو کی یی سم لیکلی مونږ یی هم په اړه کافی معلومات لرو د امان الله د الحادیت یو دلیل همدغه خبیث طرزی وو . خو زه خرم ته وایم چه څرنګه طرزی ته سکولریست وایی غندی یی مګر د کرزی لوی غلام او سکولریست د دفتر ریس او بیلونر یا میلونر جوړ شوی او حتی د طرزی په اړه دی هم دا نه لیکل خو کله چه بی کاره شوی د طرزی یادونه کوی او د کرزی نه !!!

  9. وړونو!د طرزی په هکله بحث کفایت کوی. د همهغه طرزی غوندی خلګ چه د استعمار ضد وه، نن موجود وای موږ ته یو غنیمت ؤ.خدای دی ټول زموږ او ستاسی په ګډون وبخښی.
    بله خبره دا چه موږ د خبرتیا په دنیا کی بې خبره یو، یعنی داچه:
    ښاغلی عبد الکریم خرم په کوم بل وبسایټ کی پخپلو ګوتو لیکلی دی چه دا لیکنه د هغه لخوا نده لیکلی شوی خو موږ بیا هم لګیا یو نوموړی ( خرم) ته بد رد وایو.

  10. هو، لمړی وایه چه د طرزی غوندی د استعمار ضد خلک موجود وایی غنیمت وو او الله ج دی وبخښی ، بیا نو ترکی ، امین کارمل نجیب ، کرزی ، غنی او خرم ته هم دعاګانی وکړو د استعمار راوستونکو او دهغوی د اهدافو ( دموکراسی ) پیاده کولو ته د استعمار ضد وایاست ؟ تاسی که همدغه د طرزی دغه د لیکنی تصویر ته وګوری د سایکالوژی له مخی هغه ملحد سکولریست دی
    ډیر غلامان الحادی سکولریزم ته اسلام وایی یا د اسلام سره ټکر نه لری سکولریزم کومه فلسفه نه ده فلسفی دموکراسی او کمونستی دی سکولریزم یو حکومتی تشکل ته وایی چه هغه حکومت دالهی قانون په ځای دیموکراتیک الحادی قانون ولری . په نړی کی دوه نظامونه دی [ لمړی الهی نظام دوهم : شیطانی ( دموکراسی ) نظام ] کله چه یو نظام شتون ولری هغه بل نظام باید نه وی دا معنی چه اسلام ( الهی نظام ) نفی شو .
    غ حضرت وایی چه پورتنی لیکنه دخرم نه ده بل چا د هغه په نامه لیکلی . خرم کوم لوی شخصیت نه دی چه په نامه یی نور لیکنی وکړی نور څه اړه لری چه د خرم به نامه لیکنی وکړی د غلام حضرت دا خبره شکرور دروغ او دا مهمه نه ده چه دا لیکنه د خرم له خوا ده که نه ،مګر دغه حقیقت نه یواځی د طرزی پلکه د هغه د زوم امان الله ملحد اود پلار قاتل په اړه صدق لری هغه د داود په شان روسانو د انګریزانو په مقابل کی تر دی کچی ولوباوولو چه د پاچاهی د ترلاسه کولو او کابل کی د روسانو د سفارت برانستلو د پاره یی ورباندی خپل پلار ووژلو دا ځکه چه امان الله د طرزی او امان الله په واسطه دغه وحشی کړنو ته تشویق شوی وو

  11. عبدالکریم خرم

    عبدالکریم خُرم: علامه محمود طرزى ماته وطنپال او استعمار ضد شخصيت دى

    كابل – په دې وروستيو ورځو كې په ټولنيزو رسنيو كې كله زما په نوم او كله د يو بل چا چې نوم يې زما له هغه سره مشابه دى، د علامه محمود طرزي خلاف يوه مقاله خپرېږي.

    په دغه مقاله كې علامه محمود طرزى په افغانستان كې د سيكولريزم او بې دينۍ باني بلل شوى دى. دا مقاله چې طبعاً ما ليكلې نه ده، داسې نظريه بيانوي چې زما له افكارو سره زياته بېګانه او حتى متضاده ده.

    زما په اند، محمود طرزى چې د علامه سيد جمال الدين افغان د شاګردۍ وياړ يې درلود، نه يوازې د افغانستان د ژورناليزم پلار دی، بلكې د هېواد د آبادۍ باني او د استعمار آګاه دښمن بلل كېږي. زه چې ځان د علامه سيد جمال الدين افغان د مكتب شاګرد بولم او د لوى خداى (ج) په فضل او مرحمت مې تراوسه هېڅ استعمارګر ته سر نه دى ټيټ كړی، علامه محمود طرزى د خپلې مبارزاتي لارې يو مشال ګڼم.

    په دې توګه هغه څه چې په دغه مقاله كې د محمود طرزي په ذم كې ليكل شوي، غندم او يو وار بيا تاكيد كوم چې له نوموړې مقالې او له محتوا سره يې زما هېڅ تړاو نشته.

    • ما ویل چی دا ستا نه ده
      ځکه ته په خپل ټول حجم په خپله هره لیکنه کې د غلام کرزي خاینانه مواقفو ته توجیهات لټوې

      ته د سید نه بلکه د غلام کرزي او فرانسې شاګرد یی

  12. افغان وروره! لږ غوندی په نرمه ژبه ږغېږه، یوازی د ږیری درلودل سنت ندی بلکه هر اخلاقی او نرم او انسانی برخورد د یو مسلمان یا انسان سره سنت دی.
    د نړۍ ریښتینی او کړېدلی او ځورېدلی مسلمانان نه د داعش او طالب غوندی افراطی او سخت دریځه حاکمیت غواړی او نه هم په طاغوت او تکبر او هالیووډ او بالیووډ او مایکل جاکسون او فساد لړلی حاکمیت غواړی بلکه یو معتدل او معقول چه په هغه کی ئې دین او دنیا دواړه آباد وی.
    تاسی طالبان چه دومره د سکولیریزم؟؟؟؟ او فلانی تفکر دښمنان یاست او دومره د اسلام په عشق! کی مست یاست ولاړ شی لومړی ډوبی آزاده کړی، هغه ډوبۍ چه هلته د یهودو او ماسون بچان حاکم دی او هغه ډوبۍ چه پکی څلور زره اوکرائینی فاحشې په خدمت بوخت دی، هغه ډوبۍ چه هلته فحشا او فساد او فسق خوټیږی.
    ولاړ سی سعودی ته، هغه سعودی ته چه هلته یو امریکائي ته ساده کنځاوی یو دروند جرم دی، ولاړ سی همدا دا نژدې پاکستان ته چه د فساد ځاله ده او هلته جهاد!! وکی.
    که ووائي چه نه، هغه ( زما یا زموږ) هیوادونه نه دی، نو د اسلام د فکری او عقیدتی او سیاسی جغرافیا د توحید او یووالی دښمن ئې، ځکه د اسلام په قاموس کی د سیاسی جغرافئې پنوم کوم څه نشته لکه څنګه چه د طالب د حاکمیت په وخت کی د لندن او آی اس آی د مرکزی ادارې یعنی نهی عن المنکر د شعبې د فعالیت په ساحه کی د افغانستان د خاوری لوېشت لوېشت مطرح وه.
    په هر حال، که څه هم ما ستاسی د ښه او بد، منفی او مثبت، خیر او شر د سیوری حلاوت او تلخی له نژدې نده لمس کړی او همیشه ستاسی د حاکمیت له ناحئې څخه په سخت تشویش کی وم او د خدای په ستر ذات قسم چه زما تشویش لومړی د دین د تخریب او بدنامولو له حیثه ؤ او بیا د خپلو ګرانو وطنوالو له حیثه خو دومره اطمنان او باور لرم چه یوه ورځ به زما د کړېدلو وړونو درنه او لړزوونکې ښیرا ستاسی د پټو بادارانو په حق کی قبوله او د اسلام او افغان او انسان رښتینی دښمنان به رسوا او مختوری شی.
    اشغال یوازی دا ندی چه یو هیواد ته پردی عسکر ننوځی بلکه خطرناکه اشغال هغه دی چه د یو چا افکار او عقاید د نورو اهریمنو نامرئی او نه پېژندونکو قواوو لخوا اشغال شی او دی فکر وکړی چه دا قواوی دده د مرستی لپاره راغلی دی.

    • غ حضرت صابه ځان لوده لوده اوبی عقل مه جوړوه او مه له خیټی هوایې ډزی کوی. چی خپله دې یو کار په وس نه وی او یا دې له هوا و هوس سره برابر نه وي په بل بیځایه او یو طرفه له تعصب ډک ګوزارونه مه کوه. پدی هم مه غره کیږی چی تل تر تله به ته وی او ستا د اروپا د عیش و عشرت ژوند او له قسما قسم ګرل فرانډانو سره ناسته او ولاړه. لطفا له اروپا نه فرمایشات مه را استوه. یاد لره چی مونږ او تاسی ټول انسانان یوه ورځ نه ورځ په مرګ محکومیدونکی یو ، هیڅوک هم نه پاتی کیږی ټول الله ته راجع کیدونکی دی که یې څوک منی او که نه منی هغه یې خپل کار اما دا حقیقت دی چی انکار ترینه امکان نه لری او دالله حقه وعده ده. الله تعالی فرمایې أَفَحَسِبْتُمْ أَنَّمَا خَلَقْنَاكُمْ عَبَثًا وَأَنَّكُمْ إِلَيْنَا لَا تُرْجَعُونَ. سوره المومنون الاية 115 همدا شان فَوَرَبِّكَ لَنَسْأَلَنَّهُمْ أَجْمَعِينَ (۹۲) عَمَّا كَانُوا يَعْمَلُونَ (۹۳) سوره الحجر. که څه هم چی ځینی ملحدین ، سیکولر او په څلورو روان ماده پرستان ځینی انکار کوی خو مونږ ورته وایو چی وَٱنتَظِرُوٓاْ إِنَّا مُنتَظِرُونَ (هود الایة 122). غين حضرته ستاسو دا فرموده صحيح ده چی اسلام سرحد نه منی اما تاسو په پټو سترګو د یو مرض په بنا دا خبره کړی د صدق او اخلاص په بنا مو نده کړی. الله پاک هر څوک د خپل وس او توان مطابق مکلف ګرځولی، لږ د پیغمبرعلیه السلام سیرت مطالعه کړی چی هغه څنګه خپل دعوت شروع کړ او څنګه یې بیا پراختیا ورکړه ستا د تعصب او مرض ټول ځواب په کښې شته. تاسو ددوبی او اماراتو او سعودی او بل وبل خبره کړی نو د هغو ځایونو مسولیت اوس پخپله د همغو ځایونو د خلکو په غاړه ده ولی څه بلا وهلی دی تر مونږ او تاسو خو ځانونه ښه مسلمانان ګڼی د مخلص او واقعی اسلامی قیادت تر لاندی دې مبارزه شروع کړی که طالب یې مخالفت وکړ بیا به مونږ ستاسو سره یوځای په طالب تو لعنت ووایو او خپل برائت به ځینی اعلان کړو. البته مونږ دا نه وایو چی طالبان نو بالکل سپینی کوتری دی او هیڅ مشکل په کښې نشته اما د افغانستان په اوسنیو دردونکو شرایطو کښې ترینه بل ښه بدیل اوعوض نشته، او په اوسنیو شرایطو کښې یې چی هر څوک په ضد بيځایه اعتراضونه او خبری کوی او مبارزه تر پوښتنی لاندی راولی چی باید په هیواد اوسنی د کفر او صلیبیانو نوکر مسلط حکومت ته تسلیم شی نو هغه د وحشی کفارو او صلیبیانو پله درنوی او د افغانستان د مظلوم او کړیدلی مسلمان ولس سره نه بخښونکی جرم او جنایت ترسره کوی. والسلام علی من اتبع الهدی

  13. وایی ښځو کی هم نارینه پیدا کیږی یعنی ځینی ښځی هم د نارینه وو په شان غیرت لری ، د خرم په نامه دغه لیکنه چه می لوستله زه پوهیدلم چه خرم خو د کرزی د دفتر ریس یعنی د زنانه وو په ډله کی وو ، نو دا غیرت یی له کومه پیدا کړو او رښتیا هم ضد او نقیض چه د کابل غلامه ، ناوړه او فاسده اداره کی څه چه په الحادی سکولریسته اداره کی د کرزی د فتر باوری سړی ځکه وو چه امریکا او ناتو ورباندی باور درلود نو بیا د طرزی د سکولریزم په اړه یی څرنګه دا لیکنه لیکلی .
    مګر دا چه مونږ ته طرزی له دی غیره هم معلوم وو چه د امان الله استاذ وو ، امان الله هم کمونست او هم سکولریست وو غنی ته یی دریز یا لید لوری ورته وو ، د سیدجمال الدین ته یی ځآن شاګرد منصوبول په دی خاطر دی چه خبل الجاد پکی پټ کړی حتی غلام خرم هم لیکلی چه د سیدجمال الدین شاګرد وو مګر سید ته په برطانوی هند کی انګریزانو دوه میاشتی ویزه ورکړی وه مګر یوه میاشت یی هم د هغه شتون هضم نه کړی شو مګر خرم د انګریزانو د تآنکو او الوتکو لاندی دیارلس کاله د غلام او سکولریست کرزی سره په پالنګ کی دیارلس کاله تیر کړل څرنګه ممکنه وه .
    په هر صورت ، د غوربندی صاحب یو ه جمله مګر پخه جمله د شادو خرم د پاره بسنه کوی .
    ماته د غلام حضرت او خرم ترمنځ هم څه اړیکی معلومی شوی ، غلام حضرت له ملحد او سکولریست طرزی دفاع وکړه حتی سکولریزم یی د اسلام سره په تضاد کی ونه ګڼلو حتی سکولریزم یی په اسلامی نړی کی یو ضرورت یاد کړی وو دی ته نزدی شوی وو چه سکولریزم ته الهی نظام ووایی . مګر کله چه غلام حضرت وویل چه دا لیکنه د خرم نه ده بیا نو جعلی که اصلی خرم هم ولیکل چه دا زما په نوم پل چا لیکلی

  14. محترم احمل ( اجمل خان) او انډیوالانو ته یو وړکی عرض:
    زه یو ماشبنی طالب یا ماشبنی جنرال یا ماشینی انجنیر یا ماشبنی هنرمند نه یم چه ستاسو غوندی احساساتی او د واقعیتونو څخه منکرو وړونو ډزو ته تسلیم شم.
    تاسی ئې فرض کا چه د طرزی په هکله ستاسی د منطق! او موضِع طرفدار یم خو لطفاً زما ددې نورو پوښتنو ځواب راکړی کومی چه ما پخپله وروستۍ لیکنه کی د ” افغان صاحب” د دریځ په هکله وړاندی کړیدی.مننه.

  15. مجيب الرحمان

    دې ډول ليکنو ته د وخت ضايع، کرکې د تېروخت لپاره راجګولو او ځان په نورو بره مسلمان ګڼلو په مانا دي. غيبت څخه، هغه هم مړو پسې خبرو کولو باندې دا اوسنى د وحشت او بربريت کړنې په اسلامي کړنو نه بدلېږي. د اسلام لپاره له ځانه پيل وکړئ، کرکې له ځانه پاکې کړئ، عقدې له زړه څخه وباسئ، خپل ځان تر نورو اوچت مه ګڼئ، حتى که يوه ښځينه خور هم ښه ولري د هغې ښو ته وګورئ لباس، پوشاک او سينګار پسې مګر ځئ، ځکه چې کېداى شي له غټو داوه دارو ملايانو نه لومړى هغه ښځينه جنت ته ولاړه شي چې الله ج پرې خبر وي نو دا د الله ج راز همداسې راز پرېږدئ خپلو اعمالو باندې شکونه ولرئ. خرم به د خپل سياسي ګوند پخاطر په نورو پاچايانو تورونه لګوي خو بايد خپل د عاقبت په هکله ډېر فکر وکړي او د مسلمانانو تر منځه د سمتي او سياسي فکري غوښتنو پر ځاى دې د يووالي ټګو ته هڅه وکړي او نقصانونه دې په نورو کې نه په ځان کې ولټوي. هر مسلمان چې بل مسلمان باندې د قضا کولو پر ځاى الله ج ته قضا پرېږدي نو مسلمانانو کې يوبل ته درناوى پيدا کېږي، بيا هاغه کسان چې په دين خبر دي خپل احسان دې په نورو نه اچوي او نه دې درناوى له نورو په زوره غواړى لکه افغانستان کې چې تظيميان د مجاهد په عنوان خلکو باندې زورزياتي کوي. الله دې هدايت ټولو ته وکړي

  16. غلام حضرت صاحب !
    پرونو ایزمیانو د چرسیانو ورته توغندی یا مانوری وارولی، مجاهدینو ته به یی اشرار او نن هماعه کرایی شوی کمونستان او سکولریستان ورته دهشتګر وایی پرون د کمونستی او نن د دموکراسیی مکتب شاګردان دی پرون یی د روسانو او نن دامریکایانو په اخور کی ارداوه خوری مجاهدینو ته دهشتګر ، ماشینی طالب او جاسوسان وایی له ناسمو د سمو هیله لرل لیونتوب او حماقت دی.
    افغان مجاهدین ولی فلسطین ، پاکستان ، سعودی او نورو هیوادو کی چهاد نه کوی . د پوښتنی هدف اصلی هدف [ که طالبان له هیواده بهر جهاد وکړی د ډالرو د بهیر مخه به نه ډ ب کیږی ]
    ځواب : اسلامی امت استعماری نشنلستی جغرافیاوی پولی نه پیژنی هر چیری مسلمانان یی ورونه او هغه یی هیواد دی . مګر د هری سیمی مسلمانان خپلو سیمو کی پيژندنه ډیره او رسیدګی ورته کولای شی. صدر اسلام کی هم داسی وه د دی سیمی مجاهدین دلته بلدیت او باور لری دلته باید جهاد وکړی مګر هدف یی د نړی تسخیرول نه بلکه نړی کی د الهی نظام پیاده کول دی . مننه

  17. حضرت صاحب
    تاسو د نورو خبرې احساسات ګڼی خو خپله بیا په نوره اسلامي نړی کې د فساد پیغورونه طالبانو ته ورکوی! په کوم دلیل؟ په افغانانو پورې د نورو فساد، ذلت او محکومیت هیڅ اړه نلري تاسو یی ولی په مخ ورمښۍ؟

    دوهم دا چې طالبانو د نړیوال کفر په فرمایش نه بلکه د خپل ملي اسلامي سیاست او حکمت له مخې خپله مبارزه د افغانستان په جغرافیه کې متمرکزه ساتلې ده، له هیڅ هیواد سره یی حساسیتونه نه دي راپارولي، ستاسو خبرې او نیوکې متاسفانه ډېرې زړې دي، هغه یوه خبره مو چې ګواکي طالبانو د بامیانو بودا ونړاوه نو ځکه د برما مسلمانان په اور سوځي د ګلبدین بیمار بی منطقه خبره تکرار کړې ده.

    طالبانو چې بودا ونړاوه ډېر ښه یې وکړل، ځکه په هیڅ ګناه له سیاسي نړیوالې انزوا سره مخ وو، هغه چې تاسو یې یادونه کړې چې علما او قرضاوي ورته راغلل ته خبر یې چې د طالبانو په ساده څو پوښتنو سره څومره خجل او د خدای په نزد ماخوذ ستانه شول، قرضاوي خپله وویل چې اې خلکو ما دا خلک له نږدې ولیدل زه له خپل خدایه په هغه فکر چې پخوا مې د دوی په اړه درلود بښنه غواړم،،، تاسو له هغه وروسته د قرضاوي حد اقل یوه وینا راوښایاست چې په ترځ کې یې اشارتا یا هم دلالتا په طالبانو نیوکه کړې وي؟؟

    دا چې ما او تاته طالبان د منلو نه دي دا به زما او ستا بدبختي وي ځکه چې په نسبي ډول په ملي او بین المللي کچه تر دوی ښه خلک اصلا وجود نلري، بلکه ورځ تر بلې لا نور لغزشونه کوي.

  18. حذیفه صاحب!
    لوده ته ئې، لوده دی نور فکری انډیوالان دی.
    ستاسی د لودګی او حماقت او دروغو یو لوی سند:
    تاسی په خپلو صفونو کی لوی لوی خلقیان لکه شهنواز تڼی او نور ځای کړی وه او کله چه ئې درنه منفی استفاده وکړه او تاسی ئې د بلا خولې ته ودرولاست، در نه فراره شوه، او نن هم ستاسی په لوړو صفونو کی همهغه انګریزی او پنجاپی مشاورین شتون لری، البته په وړوکو او کښته صفوفو کی مو ډېر مؤمن او مخلص او پاک خلک هم شتون لری خو د هغوی څخه د سلیم تعقل او تفکر اراده په انګریزی مهارت سلب شویده.
    هیڅ څوک حتی شیطان هم د مرګ او وروستی ساعت څخه منکر ندی، بناً مسلمانی او غیر مسلمانی پدې اړه نلری چه څوک د نړۍ په کومه برخه کی اوسی.
    زه که د احمد شاه بابا د مزار په سل مترۍ کی هم واوسم یا اوسېدلای ما به د خلقی، پرچمی، روسی، امربکائی، انګرېزی،پنجاپی، طالب، دورغجن مجاهد او نړۍ د سترو توطئه ګرانو او د هغوی د مزدورانو په وړاندی کرکه درلودای.

  19. الحاج استاذ بیانزی

    مجیب الرحمن صاحب سلامونه او نیکی هیلی مو ومنی !
    دا غیبت نه دی الله ج فرمایی فاسق سړی په ګوته کړی چه خلک یی له فسق ځان وژغوری ټول ایزمیان فاسقین دی پيژندنه یی اړیینه ده چه خلک یی له ښره ځانونه وژغوری.
    هو د هغوی سره چه دمجلس په ادابو نه پوهیږی کنځل او توهین کوی ، په خبرو کی دروغ وایی، له جهالته کار اخلی ، که د اصلاح وړ نه وی مجلس ورسره ګټه نه لری الله ج فرمایی د سلام په ویلو تری صرفنظر وکړی، حتی د کفارو سره مفاهمی او مناقشی ډیری ګټی لری ، مونږ انسانان وروسته وروسته زده کړی تر لاسه کوو ،مګر زمونږ د افغانانو دا لویه ستونزه ده ځکه د هر ډول بدمرغیو سره لاس او ګریږتم بو.

    ځينی توصیی دی له موضع وتلی ښکاری په اړه یی څه نه لیکم .

    خرم او هر څوک د بیان ازادی حق لری که خبرو کی یی دروغ نه وی ګټور ی وی باید واوریدل شی ، مګر دا جه خپله د سکولریزم په خدمت کی او نورو ته د سکولریزم بدیانی یادوی د طرزی په شان سکورلریستان غندی او ځآن یی هیر وی خلک ورته ویلی شی د طرزی غندنه یی سمه او خپل ځآن هیرول یی ناسمه دی د سمت او سیاسی فکر غوشتنو څه سوال دی ؟
    الله ج انسان د متفکرو مغزو او مهربانه زړو په لرلو تر نورو ډیر برمختللی حیوان دی ازاده لری ، پلټنی ، څیړنی او ارزونی کوی پلانونه جوړوی تصامیم نیسی ټولنیز حیوان دی یو بل ته اړه لری د مستقبل انسانان د ماضی او حال انسانانو ته اړه لری، د شرعی اصولو له مخی محاکمی او قضاوت کوی . الله ج د خلافت یا نیابت سپیڅلی مقام ورکړی، دا ناسمه خبره ده چه انسان قضاوت نه شی کولای

    حیرانونکی خیره دا چه که الله ج ته قضاوت پریښودل شی درناوی زیاتوالی کوی؟ ناسمه فتوی ده
    هر چاته چه یوه ښه خبره زده وی نورو ته یی د ویلو مسولیت لری په دی شرط چه څوک ورته غوږ نیسی. لکه ښوونکی اجوره هم غوښتلی شی امام هم معاش غوښتلی شی ، دا چه وایی د قران ایتو باندی ناچیزه روپی مه اخلی یعنی د قران په ایتو تجارت مه کوی غلطه ګټه پری مه ترلاسه کوی .
    هر څوک باید د نورو درناوی وکړی مګر د درناوی کچی او حیثیت توپیر لری لکه د مور او پلار ، مشرانو او استاذانو درناوی د میړه میرمنی تر منځ او داسی نور .
    مجیب الرحمن فرمایی جه څوک په دین خبر دی احسان دی په نورو نه باروی ولی نه، حتی اجوره هم غوښتلی شی، حتی هغه اوریدونکی د هغه دینی عالم احسان فراموشی باید ونه کړی دا هم یوه اسلامی مهمه او اړینه زده کړه ده حتی نور یی باید ورته ووایی چه د استاذ انو او مشرانو احسان فراموشی مه کوه،
    دیر کم خلک په زوره له نورو درناوی غواړی والدین استاذان او نورو مشران کولای شی له خبلو اولادونو او لشاګردانو په زور هم د درناوی وغواړی ، د همزولو ترمنځ متقابل احترام وی .
    د نتظیمونو په اړه خبره مو منم او په جهادی کړنو له نورو درناوی غوښتل ناسمه او حرام دی د مجاهد درناوی باید وشی مګر مجاهد یی باید ونه غواړی . او د اسلامی تنظیمونو جوړول د دی ایت له مخی حرام قطعی دی ( وعتصمو بحبل الله جمیعا ولا تفرقو. د هر ایت نه منل کفر او نه تعمیلول یی ( که منسوځ شوی نه وی ) ګناه کبیره ده الله ج فرمایی تفرقی مه کوی او هغوی تفرقی کوی اسلام کی اسلامونه جوړوی د الله ج د حکم څخه سرغړونه ده .
    پورتنی خبری می د ثواب د خاطره د دوستانو سره شریکی کړی تبصره هم اوږده شوه بخښنه کوی که څه غلطی پکی وی هر ورور کولای شی مونږ تصحیح کړی مننه

  20. هغوی چه بدمرغه جاهلان دی ، نوم یی پالا بسی نه یادوم ، هغوی د یو څو ډالرو ،عیاشیو او فحاشیو د پاره له اسلامه لیری وتی ، داسی نه وایی چه زه له مسلمانی وتلی یم ، د مسلمانانو سره په مسلمانی جنګیږی یعنی د امریکایانو په شان نوی امریکایی اسلام جوړوی مسلمانانو ته وایی ستاسی اسلام غلط دی تاسی بنیادګرایان او دا او هغهیاست .
    هدف یی له بنیاد ګرایی همدا چه تاسی اسلام منحیث دین پریږدی حکومتی تشکل کی یی مه راولی یعنی د الله ج د اصولو له مخی حکومت او ورځنی ژوند مه جوړوی ولی ؟ ځکه د الهی نظام سره عدالت پلی کیږی نړیوال حریص یهودان، صلیبیان او د هغوی غلامان په الهی عدالت کی څوک نه شی استثمارولی . د همدی امله نړیوال اسنتثمارګر چه راست کی یی یهودان او صلیبیان قرار لری د دمورکاسی استمثاری سیستم ( شیطانی قانون ) یی رامنځته کړی په څنګ کی حکومتی تشکل سکولریزم ( ادیان باید حکومتی تشکل کی نه وی یعنی الهی قانون باید له حکومته لیری شی یعنی د زمکی خدایی باید حریصو انسانانو ته وسپارل شی یعنی دجالان باید د زمکی خدای وی .
    زما توصیه غلام حضرت ، مجیب الرحمنان او د دوی نورو ملګرو او پلویانو ته دا ده ، اوس هم ژوندی یاست دغه غیر اسلامی دریز مو بدل کړی الله ج ته توبه وباسی د یو څو ډالرو د پاره اوتی بوتی مه وایاست ، د مادیاتو سره افراطی مینه خلک د هعماسی ستونزو سره مخ کوی چه د الله ج په خآی دجال ته سجده وکړی ، سجده په دی نامه نه چه سر په زمکه ورته کیږدی د دجال سیستم هره خبره تایید او د الهی نظام هره خبره ردول یا د دجالی نظام دجالیانو هره خبره میل او تعبیرونه او تاویلونه ورته جوړول هم دجال ته د سجدی کولو په معنی دی سر په زمکه کیشودل له پوره تسلیمی غیره بله معنی نه لری یعنی زه د الله ج خدایی په مقابل کی تر اخری کچی تسلیم یم زور می صفر او لویی می د زمکی سره زمکه شوی ، که همدغه تسلیمی له الله ج غیره بل چاته وشی هغه د خدایی ځای نیسی مهمه نه ده چه عملی بڼه کی هغه کس یا سیستم ته سجده نه کوی همدغه اطاعت او پلوی کیدل سجده کول دی .
    زما توصیه دا ده زمونږ الله ج ډیر مهربان دی تر هغی چه څوک ژوندی وی د زړه له کومی توبه وباسی او هغه بدی کړنی نوری نه ترسره کوی الله ج یی توبه قبلوی دغه د ډالرو بهیر مخه ډب کړی د دجال په ځای الله ج ته تسلیم شی د الله ج د پلویانو ( اوس وخت کی تر ټولو ډیر منلی مجاهدین او ښه خلک طالبان دی ) سره که ملتیا نه لری بده او زشته یی مه وایاست که دوی نه وی تاسی به بیا د امریکا او د امریکا د غلامانو وحشت وګوری جه څه نه ترسره کوی مګر د طالبانو د ةتو زور دی امریکا او غلامان یی هر چاته لالا وایی مننه

تبصره وکړه

ستاسو ایمیل ادرس به هیڅ کله نشر نه شي.