موږ يو وار تېر جهاد کړی اوس يې تاسې وکړئ زموږ نوبت تېردي

لیکوال : حافظ ډاکتر عبدالله لوګری

جواب: څوک چې داخبره کوي هغوي اصلا د جهاد په حقيقت او فرضيت ندي خبر او هغه داچې جها دايمي حکم دي نه موقتي الله جل جلاله فرمايي د کفارو سره تر هغه وجنګيږئ چې د اسلام واکمنۍ ته سر ټيټ او مسلمانانو ته جزيه ورکړي (( قاتلو الذين لايؤمنون باالله ولابا اليوم الاخر…… حتي يعطوا الجزية عن يد وهم صاغرون ))( )

ژباړه: د هغه خلکو سره وجنګيږئ چې په الله جل جلاله او دقيامت په ورځ … ايمان نلري تر هغه چې له خپلو لاسونو د ذلت په حال کې جزيه ورکړي .
دا هغه حالت دي چې جهاد فرض کفايي وي مسلمانان به له کفارو سره جنګيږي )) اوس خو لاجهاد فرض عين دي ( کفارو په مسلمانانو باندې يرغل کړيدي ) هيچاته پکې عذر نشته .

۱ــ دليل :الله جل جلاله فرمايي ((انْفِرُواْ خِفَافًا وَثِقَالاً وَجَاهِدُواْ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ)).( )

ژباړه: له کورنو ووځئ ټول نر اوښځي. ځوانان او بوډاګان، د وسلو سره اوبې وسلې …. په خپلو مالونو او نفسونو د الله جل جلاله په لاره کې جهاد وکړئ .

خلاصه: کله چې جهاد فرض عين وي بيا بهانې او عذرونه نه قبليږي ټول به جهاد ته وځي نوبت نلري چې څوک يې يو وار وکړي دوهم ځل معاف دي اونه دا عذر قبليږي چې موږ بوډاګان يو له جهاد څخه معاف يو بلکه ټول مسلمانان به د خپل توان مطابق په جهاد کې برخه اخلي فرض عين جهاد د لمانځه پشان دي په هر مسلمان باندې جدا جدا فرض دي او که نوبت وي نو په لمانځه کې به هم وي يووار موکړي بيا به يې نکوو نوبت مو تېر کړي نور لمونځونه به راتلونکي نسل کوي اوهمدارنګه روژه،زکات هم دي هغه به هم پرېږدو چې نور يې وکړي .

۲ــ دليل : رسول الله صلي الله عليه وسلم فرمايي (( واذا استنفرتم فانفروا))( )

کله چې د جهاد لپاره دوتلو اعلان درته وشي ټول ووځئ (( دا عام اعلان دي که نر وي اوکه ښځې، زاړه وي که ځوانان، اصيل وي که مريونه ټولو ته که يې نوبت تېر دي او کنه دا خطاب ورته متوجه دي جهاد ته به وځي نو څنګه يو څوک د اسلام دعوا کوي او بيا د الله جل جلاله او رسول الله صلي الله عليه وسلم په امر کې کې تبعيض کوي لمونځ او روژه کوي جهاد نکوي هغه د يو عالم خبره عجيبه کاردي روژه او جهاد دواړه په (( کُتِبَ )) سره فرض کړي شويدي لکه (( کتب عليکم الصيام )) او(( کتب عليکم القتال )) په روژه کې مو کُتِبَ ښه کار کوي روژه نيسئ په جهاد کې مو کُتِبَ کار نکوي بلکه جهاد دايمان برخه ده پرېښودونکې يې دلويې ګناه مرتکب او منکر يې کافردي .

———————————
( ) سورة التوبة اية 29.
( ) سورة التوبة آیة ۴۱.
( ) صحيح. البخاري، برقم ۱۸۳۴

د نن ټکی اسیا موبایل اپلیکیشن
avatar
  ګډون وکړئ  
خبرتیا غوښتل د