د روژې مبارکه میاشت

روژه د تقوي میاشت (څلورمه برخه)

لیکوال: حامد افغان

د تقوي فضیلت

دا چې د تقوي غوره صفت څومره فضلیت لري او متقي انسان ته څومره انعامونه ورکړل شوي دي، په دې اړه په لنډه توګه څو آيتونه را اخلو: قرانکریم الله جل جلاله ته د ورتلونکو او داخرت له پاره تر ټولو غوره توښه تقوي بللې ده : { وَتَزَوَّدُوا فَإِنَّ خَيْرَ الزَّادِ التَّقْوَى وَاتَّقُونِ يَا أُولِي الْأَلْبَابِ } (البقرة : 197) ، یعني او تاسو توښه برابره کړئ بېشکه تقوي ترټولو ښه توښه ده او ای د عقل خاوندانو له ما نه وويریږئ. په روایت کې راغلي چې علي بن أبي طالب رضي الله عنه هديرې ته ولاړ چې کله ور ورسیدی په لوړ غږ یې قبرونو ته وویل: ای د قبرونو اوسیدونکو خلکو! تاسو خپل حال راته وایئ او که موږ ستاسو په اړه د دنیا حال درته ووایو؟ دلته ستاسو په اړه خبره داسي ده چې ستاسو مالونه وویشل شول، ښځو مو نور ميړونه وکړل په کورونو کې مو نور خلک اوسي، اوس تاسو خپل حال راته ووایئ؟ په دې وخت کې علي رضي الله عنه خپلو ملګرو ته وویل: په الله قسم که دوی ځواب راکولی شوی نو ویلي به یې و چې: موږ ته له تقوي پرته بله ښه توښه نده معلومه. التمهيد لابن عبد البر : 20/242 .

بل ځای الله جل جلاله بریالیتوب په تقوي پوري تړلی ده: { وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ} (البقرة:189)، یعني له الله نه وويریږئ څو بریالیتوب ترلاسه کړئ، یعني متقي انسان بریالی دی، او د تقوي بل لوی فضیلت دادی چې متقیان د الله دوستان دي او الله جل جلاله یواځي متقیان خپل دوستان بللي دي، قرانکریم وایې: { إِنْ أَوْلِيَاؤُهُ إِلاَّ المُتَّقُونَ } (الأنفال : 34) ، یعني یواځي متقیانو د الله دوستان دي.

د تقوي بل مهم فضیلت دادی چې الله جل جلاله د متقي انسان عمل قبلوي لکه قرانکریم چې وایې: { إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ المُتَّقِينَ } (المائدة : 27) ، یعني په دې کې شک نشته چې الله د متقیانو عملونه قبلوي، مشهور صحابي أبو الدرداء رضی الله عنه وایې: که زه په دې باوري شم چې الله مي یو لمونځ قبول کړ دا له ټولې دنیا او د دنیا له ټولو شتو نه راته غوره بولم، ځکه الله جل جلاله وايې : { إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ المُتَّقِينَ} . تفسير ابن كثير : 3/85 . مطرف بن عبد الله به دا دعا کوله: ای الله د یوې ورځې لمونځ مي قبول کړه، ای الله د یوې ورځې روژه مي قبوله کړه او ای الله نیکي راته ولیکه، : اللهم تقبل مني صلاة يوم ، اللهم تقبل مني صوم يوم ، اللهم اكتب لي حسنة ، او له دې وروسته به یې دا لوړ ایت تلاوت کړ: { إِنَّمَا يَتَقَبَّلُ اللَّهُ مِنَ المُتَّقِينَ } . مصنف ابن أبي شيبة : 8/245 .

دا راز د متقي انسان دا شرافت او فضیلت هم بس ده چې الله به یې ملګری وي او الله به ورسره وي، قرانکریم وایې : {وَاتَّقُوا اللَّهَ وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّهَ مَعَ الْمُتَّقِينَ} (البقرة : 194) یعني له الله نه وويریږئ او پوه شئ چې الله له متقیانو سره دی، امام قتاده وایې: څوک چې تقوا غوره کړي الله به ورسره وي او له چا سره چې الله وي نو له هغه سره نه مغلوب کیدونکی ځواک ملګری شو او له هغه سره داسي لارښود مل شو چې نه بیلاري کیږي. حلية الأولياء : 2/340 ، جامع العلوم والحكم : شرح الحديث التاسع عشر . دا راز الله له متقیانو سره مینه لري، قرانکریم وایې: څوک چې په وعده وفا وکړي او تقوي غوره کړي نو بېشکه الله له متقیانو سره مینه لري : {بَلَى مَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ وَاتَّقَى فَإِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ الْمُتَّقِينَ } (آل عمران:76) .

او متقیان په الله دومره ګران او عزتمن دي چې د اخرت په ورځ به دوی الله ته د وفد او پلاوي په شکل ورځي: { يَوْمَ نَحْشُرُ الْمُتَّقِينَ إِلَى الرَّحْمَنِ وَفْدًا } (مريم : 85) ، علي رضي الله عنه وایې: په الله قسم دوی به په پښو نه ور پورته کیږي او پلاوي پياده نه ځي دوی به په داسي سپرليو ورځي چې هغه به ټولو مخلوقاتو نه وي لیدلې، په دې سپرليو به د سرو زرو کتې وي دوی به پرې سپاره وي څو د جنت دروازې ور وټکوي. رواه عبد الله ابن الإمام أحمد في زوائد المسند ، رقم 1335 . داراز الله به د تقوي په برکت متقیانو ته داسي لید او بصیرت ورکوي چې دوی به په هغه سره د حق او باطل په منځ کې توپیر کولی شي او الله به یې د تقوي په برکت ګناهونه بښي او مغفرت به ورته کوي لکه قرانکریم وایې : { يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آَمَنُوا إِنْ تَتَّقُوا اللَّهَ يَجْعَلْ لَكُمْ فُرْقَانًا وَيُكَفِّرْ عَنْكُمْ سَيِّئَاتِكُمْ وَيَغْفِرْ لَكُمْ وَاللَّهُ ذُو الْفَضْلِ الْعَظِيمِ } (الأنفال : 29) .

داراز د تقوي په برکت سره به متقي انسان د دنیا او اخرت له ستونزو او تنګسیا نه نجات مومي او د تقوي په برکت به الله له داسي لارو روزي ورکوي چې د ده په خیال کې به هم نه وي لکه قرانکریم وایې: { وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يَجْعَل لَّهُ مَخْرَجًا * وَيَرْزُقْهُ مِنْ حَيْثُ لاَ يَحْتَسِبُ }(الطلاق:2-3)، او په تقوي سره به یې ګناهونه بښل کیږي او ثوابونه به یې زیاتیږي: { وَمَن يَتَّقِ اللَّهَ يُكَفِّرْ عَنْهُ سَيِّئَاتِهِ وَيُعْظِمْ لَهُ أَجْرًا } (الطلاق : 5) ،

د تقوي ګڼ شمیر نور فضيلتونه هم قرانکریم بیان کړي دي موږ په همدې بسنه کوو، لکه مخکي موږ وویل روژه د تقوي میاشت ده او د روژې د فرضيت موخه همداده چې مومنان تقوي ترلاسه کړي، په رښتینې توګه نفسونه پاک او د الله د دین رښتیني تابعدار واوسي، روژه او د روژې عبادتونه باید مخلصانه او یواځي د الله او د الله د جنت ګټلو په موخه ترسره شي او دا څو ورځې محدود عبادتي کورس او د نفس تزکیه مومن ته د دې لاره هواره کړي چې په رښتینې توګه تقوي ترلاسه کړي، بیانو اخرت د متقیانو ده الله جل جلاله دي موږ ته د تقوي لاره اسانه کړي.

ورته لیکنې

ګډون وکړئ
خبرتیا غوښتل د
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
ټولې تبصرې کتل
Back to top button
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x