دیني، سیرت او تاریخ

تلبیس و دجل بریلوی ها به بهانهء میلاد مصطفی (ص)

نویسنده : حبیبی سمنگانی
……………………………………………….
مولانای روم رح درست فرموده است :

ای بسا ابلیس آدم روی هست
پس به هر کس نباید داد دست

شاید این چراغان های که بر دیوار ها و مسیر ها به نمایش گذاشته شده است چشم های بسیاری را خیره کند و حقیقت پنهان بماند ، می گویند این همه از عشق سرورِ کاینات (ص) است و لیکن اندک کسانی است که از چگونگی و نوعیت این عشق بریلوی ها آگاه باشند ، عشق که در حقیقت تلبیس است ، هرگاه عقائد بریلوی ها مطالعه شود انسان نمی داند که در نزد ایشان العیاذ بالله خداوند تعالی برتر است یا محمد مصطفی (ص) ، شمه ی از حقائق را در ذیل مشاهده کنید ۔

یکی از عقائد خبیثه ء بریلوی ها اینست که رسول الله ( ص ) در هر محفل مولود بالذات حاضر و ناظر می باشد ، در حالیکه این یک عقیده ء ضاله است ، چنانکه ایشان در محافل مولود این شعر را به کثرت زمزمه می کنند :

دم به دم پڑهو درود = حضرت (ص) بهی یهاں هے موجود

ترجمه : هر لحظه درود بخوانید ، زیرا رسول الله (صلی الله علیه و سلم) نیز درین جا حضور دارد ۔

عقیده ء فوق الذکر در حقیقت پیروی از عقیده ء مسیحیان است ، زیرا آنان نیز به حاضر و ناضر بودن حضرت عیسی ( علیه السلام ) ایمان دارند ، چنانکه راهب عماد الدین در کتاب خود زمانیکه یکی از عقائد مسیحیان را تشریح می کند این چنین می نویسد : یعنی یسوع در هر جا حاضر و ناظر است ( تفتیش الاولیاء ص ۱۰۸ ) ۔
تعجب آور اینست که این طائفه ء گمراه از یک سو از حاضر و ناظر بودن رسول الله (ص) حرف می زنند و لیکن از سوی دیگر در همین فرقه کسانی نیز وجود دارند که العیاذ بالله از حاضر و ناظر بودن خداوند تعالی انکار دارند ، مثلا یکی از مصنفین ایشان که مولوی احمد سعید کاظمی نام دارد و به غزالی زمان ملقب است در کتاب خود موسوم به تسکین الخواطر نوشته است : در زمان متأخرین شماری از علماء خداوند تعالی را حاضر و ناظر دانستند ، علماء عصر این عقیده را نا درست حکم نمودند بلکه بعضی علماء این را کفر قرار دادند ( تسکین الخواطر ص ۶ ) ۔

حالا سوال اینست که : در عصر متأخرین کدام عالمِ دین از حاضر و ناظر بودن خداوند تعالی انکار دارد و در کدام زمان انکار نمود و کدام علماء حاضر و ناضر دانستن خداوند تعالی را کفر حکم نموده است ؟ آیا این همه نوشته های تسکین الخواطر دروغ نیست ؟

اما حقیقتِ قضیه به آسانی روشن می گردد ، زیرا همین مصنف در همین کتاب خود در صفحه ی بعدی یاوه گوی می کند : بعد از تحقیق همچون روزِ روشن عیان است که خداوند تعالی را بدون کدام تأویل حاضر و ناظر گفتن جائز نیست ( تسکین الخواطر ، ص ۷ ) ۔

نیز این گروه فاسد عقیده دارند که اگر کسی می خواهد به خداوند تعالی برسد بر وی لازم است که رسول الله (صلی الله علیه و سلم) را خدا بداند ، چنانکه در یک شعر می گویند :

همارے سرور عالم کا رتبه کوئ کیا جانے
خدا سے ملنا چاهے تو محمد کو خدا جانے
( فاتحه کا صحیح طریقه ، ص ۵۶ )

ترجمه : رتبه ء سرور عالم ( صلی الله علیه و سلم ) را کسی چه می داند ، اگر می خواهد که به خدا برسد ( محمد صلی الله علیه و سلم ) را خدا بداند ۔

نیز بریلوی ها عقیده دارند که خزانه های خداوند تعالی خالی است و از خداوند تعالی چیزی خواستن عبث است ، زیرا خداوند تعالی جز وحدت چیزی دیگری ندارد و همه خزانه ها در تصرف رسول الله ( صلی الله علیه و سلم ) است ، شعر ذیل را با نگاه حق بین متوجه شوید :

الله کے دامن میں وحدت کے سوا کیا هے
جو کچھ تمهیں لینا هے لو محمد سے

ترجمه : در دامن خدا جز وحدت دیگر چیزی نیست ، هر چه می خواهی از محمد ( صلی الله علیه و سلم ) بگیر ۔

همچنان ایشان عقیده دارند که نورِ پروردگارِ عالم به صورت رسول الله صلی الله علیه و سلم پدیدار شده است ، این شعر را ملاحظه کنید و منصفانه قضاوت کنید :

نورِ رب شکل میں انسان رسولِ عربی
کبهی بنده کبهی سلطان رسولِ عربی
( فاتحه کا صحیح طریقه ، ص ۵۵ )

ترجمه : رسول عربی ( ص ) نور ِ پروردگار در شکل انسان است و رسول عربی ( ص ) گاهی بنده و گاهی ( العیاذبالله ) سلطان یعنی خدا است

ورته لیکنې

ګډون وکړئ
خبرتیا غوښتل د
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
ټولې تبصرې کتل
Back to top button
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x