نظــر

دصدای افغانستان راډیونوې خپرونه – قانع ته ځواب

 

تاسو به دصدای افغانستان راډیو نوم اوریدلی وي ، له آره  دا نوم دمجاهدینو دهفتګانه اتحاد دهغې راډیو وو چې دشوروي ضد جهاد په مهال یې له پیښوره خپرونې کولې   ، کله چې هفتګانه اتحاد وشړېد ورسره  صدای افغانستان هم وشړېده ، چې انتقالوونکي دستګاوې یې  دقربانۍ دخوسي غوندې تنظیمونو ترخپل منځ په اوو برخو وویشلې ، دهمدې دستګاوو له جملې  یوه دمولوي خالص تنظیم ته رسیدلې وه چې وروسته بیاجلال الدین حقاني صاحب دخوست په ژوره کې  مجاهدغږ راډیو ترې  جوړه کړه . . . په هرحال

 

دهفتګانه تنظیمي اتحاد له شړیدو وروسته بیا دصدای افغانستان په نامه  دکومې راډیو خپرونې چا نه وې اوریدلې ، مګر کله چې دمجاهدینودعبوري حکومت وروستي کلونه وو دې راډیو یوځل بیا په پیښور کې په خورا ټیټ غږ یوه خپرونه  نشر کړه ، چې وروسته خورا مشهوره شوه .

دصدای افغانستان داخپرونه شاید  دراډیو په تاریخ کې ترټولو لنډه ، بې وزنه ، بې معنی ، بې خونده او بدبویه خپرونه وبلل شي ، که چیرې د راډیو مخترع مارکوني پوهیدلای ، چې یو وخت به یې راډیو ته دداسې خپرونې نسبت ورکول کیږي ، شاید ګرسره یې راډیو نه وای اختراع کړې .

داخپرونه چې نه یې پیل درلود او نه پای ، نه یې افتتاحیه وه او نه اختتامیه  او تردې چې دافغانستان په یوه ژبه  هم نه وه او نه یې ترپایه  په مطلب او محتوا څوک وپوهیدل ، دهماغه مهال دمقاومتي ادب او ژورنالیزم دیوه تکړه لیکوال ، مبصر ، نطاق او ژورنالیست  عیسی محمد( عصمت قانع ) په غږ کې وړاندې شوه .

دغزني دقره باغ  دنکوردک دکلي اوسیدونکی لیکوال اوفرهنګي  میرویس باوري کیسه کوي ، چې دعبوري حکومت وروستي کلونه وو ، مجاهدین له سختو پریشانیو سره مخامخ وو ، ځکه نه راډیو وه چې دمجاهدینو پام پرې غلط شوی وای او نه هم کومه بله خپرونه .

په همدې وخت کې یوه ورځ په پیښور کې په مجلس کې حاضر وم ، چې دنورو انډیولانو ترڅنګ دوخت تکړه فرهنګي عصمت قانع هم شتون درلود ، مجلس چې ترډیره خاموش وو هغه مهال یې سکوت مات شو، کله چې ناڅاپه  دعصمت قانع باد پرې شو ، او دګوز  دڅپو فریکونسۍ یي دټولو ملګرو دغوږونو پردې  و ګړبولې ، دمجلس ملګرو یو بل ته کتل او لایي ددې ناڅاپي ګړز په اړه عکس العمل نه وو ښودلی ، چې دکاربن دای اکسایددچاودیدو له امله  ګازي تعاملاتو هم اغیز پیل کړ اودمجلس ګډونوال یې دصدام ویشتلیو کُردانو غوندې هرڅوک په خپل ځای کې متأثر کړل ، مجلس چې لا هم په خاموشۍ او حیرت کې ډوب وو ناڅاپه هغه وخت په شور راغی کله چې عصمت قانع په فاتحانه انداز  بې وخته پلترۍ ووهله  او په نطاقي غږ یې وویل ( این بود صدای افغانستان)

دا دصدای افغانستان په نامه نوې راډیویي خپرونه وه چې له پیلیدو سره سم په هماغه آن ختمه هم شوه ، هغه خلک چې داخپرونه یې اوریدلې باور لري چې دعصمت قانع لخوا داراډیویي خپرونه  باید دنړۍ  داوو عجائبو ترڅنګ د اتم  عجیب په توګه ثبت شي ، دوی  ګیلمن دي چې تراوسه داخپرونه  د ګینس په کتاب کې نه ده لیکل شوي ، په داسې حال کې چې دا دراډیو په تاریخ کې ترټولو لنډه ، موزونه  او نادره خپرونه وه .

دصدای افغانستان په نوم راډیو چې په اصل کې خورا معنادار او متبرک نوم دی ،  دعبوري حکومت په مهال ددې پیښې راهیسې عصمت قانع په دې نامه ولکه کړې ده ، چې په دې وروستیو کې یې یوځل بیا په خپرونو پیل کړی ، مګر داځل ددې راډیو خپرونې غږیزي نه بلکې چاپي او انلاین دي ، که دعبوري حکومت په مهال عصمت قانع داخپرونه له خپل سټیشن څخه هوا ته سپارله  ، داځل یې په پردیو دستګاوو باندې ترمخاطبینو رسوي ، چې د راډیو په خپرونو کې ځانګړی تحول بلل کیدای شي .

هغه دستګاوې چې په دې وروستیو کې ترې دعصمت قانع بې معنی ګوزوزمه  غړانګې خپریږي ، یوه دمحور په نامه دکابل چاپ ورځپاڼه او بل هم  دمحمدصدیق پسرلي دزامنو  تاند ویب پاڼه ده .

دا لاهم دډیرو لپاره یو سوال ده چې دصدیق پسرلي دزامنو او محور خېلو غوندې دپښتو او افغانیت دعوه دارانو څنګه دې ته ملاتړلې ، چې دعصمت قانع  بې معنی اوازونه   له خپلې دستګاه څخه نشر کړي ، ځکه نوموړي په خپلو وروستیو لیکنو کې هغه څه لیکلي چې اسلام ، افغانیت ، ادب ، ژورنالیزم او حتی دورځپاڼې کاغذ ترې پناه غواړي .

که دصدیق پسرلي زامنو او کابل میشتو محوري ادیب نمایانو  دې ته ملاتړلې وي ، چې ځانونه مطرح کړي ، مشهور شي ، او نوم پیدا کړي ، نو بیا خو پرته له دې چې  داسلام ، جهاد ، افغانیت ، طالب او مجاهد بدي وکړي ، دعصمت قانع غوندې کولای شي په یوه  بې طرفه  خو لانجمنه خپرونه  سره ځانونه  تشهیر کاندي ، شهرت میندل ، او نوم پیدا کول تردې څه تعلق لري چې سړی به خامخا په خپل مجاهداولس باندې بلوسي او دخپل دین او وطن دقهرمانانو حرمت به ترپښو لاندې کوي .

عصمت قانع ، تاندوېب پاڼې ، او محور ورځپاڼې په دې وروستیو کې په یوه لیکنه کې په دروغو او پوره نامردۍ ویلي ، چې دافغانستان دروان جهاد ترټولو ستر او ځانسپارلي اتلان ( استشهادیان ) افغانان نه دي ، بلکې ددوی په باور پنجابیان او ناسنته  خلک دي .

مګر دسترګو او عقل خاوندان چې  تبلیغاتو ته نه بلکې عمل ته ګوري ، باور لري چې دافغانستان دروان جهاد فدایان  مطلق اکثریت افغانان دي او په سلو کې یوازې دوه فیصده یې  د یونیم ملیاردي اسلامي  امت دنورو برخو لکه عربو ، ترکیې ، ازبکستان ، شیشان  او دهند دنیمې وچې دي .

افغانان خبر دي چې دعصمت قانع دسیمې شاجوی له څنګه دغزني دګیلان ولسوالي هغه سیمه ده چې په درست افغانستان کې د ډیرو فدایانو د درلودلو ریکارډ لري ، دهمدې ولسوالۍ څخه تراوسه لسګونه ځوانان دحق په لاره کې او داستشهاد په سنګر کې قرباني شوي دي ، او سلګونه نور یې دقربانۍ او ایثار فرصت ته شیبې شماري .

مګر داچې عصمت قانع ، تاند او دمحور چلوونکي لا هم ترې خبر نه دي ، یا یي ځان ناخبر اچولی معلومیږي چې اصلي کیسه له بله ځایه مرداره ده ، عصمت قانع  چې  یو وخت یې دامریکایي یرغلګرو سره دپکتیا او پکتیکا به غرو کې دجنګي خبریال رول ادا کاوو ، او دصلیب دجګړې له لومړۍ کرښې یې امریکاغږ ته راپورونه رسول ، تاند( پسرلی اکا ) چې زوذات یې ټول دامریکایي دجال په غوشایو بڼیږي ، او له ایمان او افغانیت او بل هرڅه ورته تېر دي ، محور خېل چې دپښتو ادیب نمایانو  لوڅ شوی ، ګمراه  ، اربکی او ترټولو پلیت نسل دی ، دوی ټول دهغه تبلیغاتي ځنځیر کړۍ دي چې په دې وروستیو کې دصلیب دپوځي یرغل ترناکامېدو وروسته په تبلیغاتي برخه کې خپل بخت ازمایي .

دوی فکر کوي  چې دحق او ازادۍ غږ چې کروز  او کلسټرو خپ نه شو کړای دوی به یې دقانع  غوندې په ګوزونو خپ کړي ( کلا وحاشا ) مګر دوی باید پوهیږي چې تبلیغات یې دصدای افغانستان ددوهمې خپرونې غوندې یوازې دخپل مجلس فضاء  بدبویه کولای شي او تردې بهر یې څوک نه اوري .

عصمت قانع چې دشاجوی په فدایانو دپنجابيتوب ټاپه لګوي ، باید ورته ووایو چې په خیالي کیسو او افسانو باندې  دچا عزت له منځه نه ځي او نه ورباندې استدلال کیدلای شي ، مګر که دمیرویس باوري غوندې عاقل ، بالغ ، بادرکه ، ويښ  ، افغان ، مسلمان او لیکوال دچاپه باره کې په ګوز دنه شرمېدو  شاهدي ورکړي ، باید چې سړي ته یې په اصالت کې شک پیدا شي .

زه چې د ټغن قانع دغه ډول افتراوې اورم  نو په دې مې یقین شي چې زمانه وروستۍ ده او شرم او حیاء په ختمېدو دي ، قانع په ډک مجلس کې خپله  زړه خلاصوي ، مګر دپنجابیتوب ټاپه په طالب لګوي ، دلاهور په ډم خانو کې خپله ځان له ایمانه خلاصوي مګر بې غیرته طالب ته وایي ، دپیښور دسپین جومات په استنجاخانو کې خپله په پټه  روژه خوري او دشرابو بوتل له منان ملګري سره یو ځای په سر اړوي  مګر بي ایمانه او هندو طالب بولي ، دپسرلي اکا زوذات ناولي او بیلمازه خپله دي مګر پنجابیان طالبان بولي ، محور خېل او ورسره تړلي یو شمیر دپرې انډیوالان ادیب نمایان  یې  لوچکان ، شرابیان ، زانیان ، لوطیان او په هره ګندګۍ لړلي خپله دي ، مګر بې عزته او ناافغانیته طالب بولي .

دغه دنه سړي زامن ماته داسې معلوم دي لکه دخپل لاس ګوتې ، ددوی په غوړو څيرو ، مکاریو او ظاهري خبرو مه تیروزئ ، دوی له هغو ګندګیو او مرداریو ډک دي چې سړی یې تصور نه شي کولای ، په  تیرو څو کلونو کې به تاسو اوریدلي وي چې دهیواد له مختلفو سیمو څخه همدغو دادب ، شعر او ژورنالیزم دعوه دارانو ځیني ښوی مخي هلکان  دنابغه ګانو په نامه خورا ډیر وباټول ، په بیا بیا یې فوق العاده چکچکې ورته وکړي ، او ترخوشال بابا یې لا پاخه ادیبان وبلل ، مګر کله یې چې مخونه ځېږه شول ، بیا یي چا نوم هم وانه خیست ، په دې اړه که ډیر حقایق درسره شریکوم شاید نن ټکی اسیا مې هم بیا دلیکې نشر ته تم نه شي ، خودومره درته ویلی شم  چې دقانع ، پسرلي خېلو ، لیوال خېلو  او نورو  په ظاهري خبرو چې کله هم تیر نه وزئ ، د دوی لپاره همدا ګمراهي بس ده چې الله تعالی دحق او باطل ، کفر او اسلام  د نزاع په ورځ دکفر په صف کې درولي دي او د واتیکان او تل آبیب په استازیتوب داسلام په ویاړلو زامنو ( فدایانو ) پورې دروغجن تبلیغات کوي .

دوی که دپستۍ له تل څخه بیا هم دمجاهد په ضد قلم را اخلي ،او په ځای یا بې ځایه اعتراض پرې کوي ، مثال به یې داسي وي لکه څوک چې تر غړۍ پورې په ګندګیو کې ډوب وي ، خو بل ته وایي چې پایڅه دې بې لمازه ده .

په پای کې به دصدای افغانستان نطاق عصمت قانع ، دپسرلي اکا بیلمازانو  او محورخېلو ته ووایو چې په داسې لویدلو اکټونو به   که دالله رضاء وه هیڅ هم ترلاسه نه کړئ ، بلکې یوازې به خپل دنأت او ذلیلتوب افغانانو ته لا ښه برآلا کړئ  ، ستاسو لویدلي اخلاق او پستې لیکنې به موږ ته ستاسو دپټ ذلت دزبادولو لپاره  بیا هم وړ مواد  او اسناد په لاس راکوي ، او د مسلح جهاد غوندې به د نبوي وعدې سره سم  ستاسو ( دکعب بن اشرف د اولاد ) په مقابل کې قلمي مبارزه هم روانه وي  ان شاءالله

باعث زحمت مشو تا صاحب راحت شوي

مقعد بُز چون بخارد  نان چوپان بشکند

ورته لیکنې

ګډون وکړئ
خبرتیا غوښتل د
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
ټولې تبصرې کتل
Back to top button
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x