نظــر

له حق بې خبره د شيطان د لارويو اغيزمند

لیکوال: قاري عباس

مومن که د الله تعالى (ج) د حکم سره سم کافـر دښـمن وګـڼي بيا يې نه د منافق او نه د مال او واک پـه وسيـله تيرويستلي شي خو غم دا دى چې د مسلمان په نوم يې سکني ورته دوستان وايي چي پرهمدې آغـيز اوس ډيـرو مسلمانانو ته د يوه جاهل او پس فـطرته کافـرعسکر بې هوده خبره د کاڼي کرښـه ښکاري چي ډير يې د دې باطلې دوسـتۍ په مينه کي داسي ناپـوهـه او بې احساسه شوي چي د انګليـسي ژبې نومونه ورته د عـزت سمـبولونه ( نښې ) ښکاري چي څوکيدار د څوکيدار په نوم شرميـږي او د ګـارد په نوم ورته بل خپله نيازبيـنه لور په وياړ ورکوي که سل ځلي يي ورته د قـرآني آيت او نبوي حديث په سند سره ثابته کړې چي کافـر د مسلمان ملګرى کيداى نشي ، مسلمان به د کافـر پلار او ورور سره هم ملګرتيا نه کوي ، مسلمان به له کافـر سره شوراى نه کوي ، هغه کفار چې د اسلام په سپـيڅلي دين پوري مسخرې کوي بلکل به مسلمان ورسره ناستى نه کوي کافـر د خالق تعالى (ج) له لـوري مسلمان ته ورپـيژندل شوى دښمن دى ، کـفـار د شيطان لاروي دي ، کـفـار له ځناورو څخه هم بد دي هسي که په کوم يوه يې اثـر وکـړي خو که د کفـارو کوم ټيـټ منصبه رسمي مامور عسکر خبريال يا کوم فلمي ډم چاته ښايسته چاته سوله ساتى چاته زړور چاته مفکـر وويل بيا نو مجال نشته که زر معقـول دلايل ورته ووايي چي دا ښايسته دا سوله ساتى دا زړور او دا مفکر ندى اوښ ته رباب غـږول به ځکه وي چي دوې د حق له له اوريدو کـاڼـه دي.

دې فتنې ته يي اوس ګـوره چې کـفـارو منافـقـيـنو اوغلامانو يې دوه متـضادې مرحلې په لاره اچـولي ( يوخوا د سولې نارې بلـه خوا کـفـر سره امـنيـتي تـړون ) دا د څو پلچـکو او قـيـر سرکـونو ليوني پر ځاى د دې چي حق درک کړي د حق لاراويانو ته له غصې شنه دي چې ولي يعنې دوي دا د شيطانې مکـرونو څخه له ډکې د سولې په نوم فتـنې ته نه داخـليـږي دوي ته د کـفارو او منافـقيـنو هـره له انسانيت د باندې خبره او کـړنه سپـيـڅلې ښکاري او د ملګرو ملتونو په نوم شورا منل يې بله پخپل ځاى جاهلانه کړنه ده لکه چاته يي چې د دښمنانو له يووالي وروسته خبره او کـړنه د تـيـږې نقش شي آيا بيا به هم جاهل نه وي د دونياوي ارزښـتونو په بدل او ښودنه يي وړانده او کاڼه کړي چې نه حق ويني او نه يي اوري او له ويلو څخه يي هم ګـونګيان کـړل او تر دې بريـده يي جهل کې کړل چې کـفار منافقـين او غلامان يي چې کله حق ته باطل او باطل ته حق ووايي بې له ځنـډ او فـکره يي دوې هم وايي لکه ريـښـتوني مسلمان او مجاهد ته اشرار شرپسنـد او تروريست او کـافـر منافق او غلام ته سوله ساتي ، اهل کار ، او فعال.

دا د ډالـرو توسن خو يې له علم ( قـرانکريم او احاديثو ) څخه په ډيـره پيمانه بې برخې کـړل او هم يي په اصطلاح دا تعليم يافتګان له اړيـنو تعليمو څخه په ډيـرو بـڼو موقـت ارزښت کورسونو مصروف کـړل چې لکه د روسې پاتي شویو ګوډاګيانو غوندې به له جواليـتوب پرته ورته بله چاره نه وي دا تيـر وتلي نيک باوري يې خپل په داسي خمار کې ساتلي چې ښکاره تري غـيـرت عـزت ايمانونه اخلي او سوګـندي ازمايل شوي د اقاربو بې ديـنه وژونکي پري مسلط کوي او دوې يې خپل خـير ځکه ګـڼي چې هـمدومره يي تر اغـيز لاندې دي.

داسي څه موده مخکي يوه ملګري خواته د څه کار لپاره لاړم د هغه يعنې زما د ملګري دوه ملګري په خپل مينځ کې د انګليـسي ژبې د يوه لغـت په تلفظ کې په اختلاف شول.

يوه ويل زما Conversation (تلـفظ ) سم دى او بل ويل چې زما سم دى ډيري لانجي يې سره وکړي باور وکړې چي له ډيرو تلـفـظونو نوره د هر يوه مرۍ وچه شوه خو قناعت ته سره ونه رسيدل.

اتـفـاقي د دوي يو بل ملګرى اطاق ته راغى هغه چې دا ناندري واوريـدې سم دلاسه يي په جرآت جب ( جيب ) ته لاس کړ مبايل يي راوکيـښ ويل يې لغت به په مبايل کي وليکو بيا ګورو چې د چا تـلفظ سم دى لغت يې په مبايل کې وليکه هوکې يې کړ سم دلاسه قناعت وشو باور وکړې چې د چا تلفظ د مبايل د تلفـظ مطابق نه وه رنګ يې زيـړ شو.

ما تعجب وکړ چي خدايه ! دا لانجې دا د دريمګـړي په جرآت مبايل راښکل او بيا سم دلاسه پري لانجماران قناعت ته رسيدل دا په دې مانا ده چې دوې د مبايل په تلـفظ همـدومره باور لري.

نو آفسوس د هغه چا په حال چې قرانکريم او د رسول الله (ص) احاديث مبارک ورته په سنـد کې وړاندې شي چې کافـران د مسلمانانو دوستان ندي فيصلې بايد په اسلامي شريعت وشي او د مسلمانانو خو بايد په طريق اولا کې وشي سپـيـن بیرغ خو مسلمانانو ته د رسول الله (ص) لخوا ټاکل شوي، بس د حرامو خوړلو او کولو له کبله به يې بيا هم زړه ته نه ښکته کيـږې او ناحـقه شيطانې دلايل به واېې.

الله تعالى (ج) دې مونږ له بې لاريو په خپل آمن کې وساتې آمين ثم آمين

ورته لیکنې

ګډون وکړئ
خبرتیا غوښتل د
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
ټولې تبصرې کتل
Back to top button
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x