دیني، سیرت او تاریخ

گناه وکناره گیری از قرآنکریم حائلیست برای آوردن و برپا نمودن خلافت اسلامی

خداوند انسان را آفریده و در رمین خلیفه تعیین کرده است، به انسان نیرو و توانائیهای چون علم و دانش بخشیده تا کارهای نیک و شایسته را به  وجه نیکو انجام دهد.  

خداوند جل جلا له  درقرآنکریم هنگام سخن از خلافت میفرماید:     و علم آدم الاسماء کلها

الله آگاهی از علوم آفرینش جهان و اسرار و خواص مختلف موجودات عالم هستی و فهم وخواص همه موجودات را به  انسان آموخت و تعلیم داد. الله انسان را برای فراگیری علم و معرفت ،وسایل و اسباب گوناگون چون شنوائی ، بینائی ، عقل و خرد عطا کرده و بدینترتیب از کرامت و بزرگی شایانی او را بهره مند ساخته است.

الله در جای دیگری میفرماید : یرفع الله الذین آمنوامنکم والذین اوتوا العلم درجات  

الله افزایش میدهد علم آنهائی که ایمان آورده اند ازجمله شما وبلند می سازد درجات شانرا.

همانا با علم و ایمان انسان به اوج قدرت وترقی دست می یابد وشأن ومنزلتش بالا میرود  انسان باید این نکته را درک نماید که ارتباط علم و دانش با ایمان وعقیده ارتباط محکم داشته و نا گسستنی است وخداوند بنده گان متقی و پرهیزگارش را نوازش داده و علم دانش برایش می بخشد.

چنانچه الله متعال در جای دیگری میفرماید:    واتقواالله ویعلمکم الله

از الله بترسید تقوا وپرهیزگاری را اختیار نموده ،الله شما را تعلیم میدهد.

در جای دیگری میفرماید:            یا ایهاالذین آمنوا ان تتقواالله یجعل لکم فرقانا

ای مؤمنان اگر از الله بترسید وتقوا را پیشه کنید ای مؤمنان اگر از الله بترسید وتقوا را پیشه کنید خداوند شما را می گرداند تفریق کننده حق از باطل و وسیله تشخیص حق از باطل را به شما اعطا می کند.

اگر ایمان وتقوی راه کسب علم و معرفت باشد پس آنکه مغایر آن (ازگناهان ومعاصی )است حائل وپرده ئی در بین شخص و طلب علم وداننش را ایجاد مینماید که از دست یابی این مهم او را باز میدارد.

پس گناه حائلی بمیان آوردن خلافت اسلامی و برپا نمودن دین اسلام در سراسر جهان وارد می شود. که به علت ارتکاب گناهان و معاصی مؤمنین را از تعلیمات اسلامی ، علم ودانش و آوردن خلافت اسلامی  نیز باز میدارد که در نتیجه انسان در فحشا‌ء، شهوت وهوی هوس ومعاصی مشغول ساخته و ازدین مبارک اسلام دور میسازد، و وسایل بدست آوردن دانش را سست وضعیف واز حافظه انسان را عاری می سازد.

امام شافعی رحمت الله علیه در زمینه حافظه شعری میفرماید که معنا وتفسیر آن چنین است :

روزی نزد استادم وکیع از ضعف شکایت کردم ،فرمود تا از گناهان دوری جویم، بحکم آنکه دانش نوری از انوار الهی است که گنهگاران را دریغ دارد.

پس باید برای جبران آن  از همه وسایل یاری جسته و از شر شیطان رانده شده بخدا پناه بریم چنانچه که در سوره الکهف الله متعال میفرماید:

و ما أنسانیه الا الشیطان

شیطان نیز یک محرک وانگیزه مهم در این راستا بحساب میرود.

در حالیکه رمضان المبارک عنقریب از ما وداع گفته است ، لیکن آن تغیراتی که  رمضان المبارک در وجود یک انسان هویدا می سازد برعکس در وجود مان آن اثرات هیچ دیده نمیشود.

ماه مبارک رمضان ماهیست تحفه یی از طرف الله متعال برای  بنده گانش ، ماهیست که برای ما درس اتفاق ، وحدت ویگانگی ، اخوت وبرادری را میدهد ، قلب مان را از هر گونه فساد و ناپاکی ها پاک ساخته  و ماهیست که ما میتوانیم به آسانی اعمال خود را شایسته و از منکرات و ناپاکی ها دوری جسته و پرهیز نماییم.

بیائید با خود محاسبه کنید وتفکر کنید که روزه ماه مبارک را گرفته اید یا (روزه ورت ) را ، در مذهب هندوئیزم خانم ها در ایام خاص برای سلامتی شوهر شان از طلوع آفتاب تا طلوع مهتاب روزه می گیرند ، که نه می نوشند و نه چیزی میخورند تا وقتیکه مهتاب رونما شود پس از آن روزه (ورت)را شکسته و برای سلامتی شوهر شان دعاء میکنند.

لیکن برعکس همان نفاق، همان اختلافات،همان تخریب شخصیت ها ،دروغ گفتن، غیبت کردن ، فحشاء ، قوم پرستی ، لسان پرستی، نشر اعلامیه های براز نفاق وتعصب آمیزو طلب قدرت وغیره وغیره .

پس ما کجا ، دعوای اسلام و جهاد ما کجا و خلافت اسلامی کجا و چگونه و براساس چه ما دعوای اسلامیت ، جهاد و برپا نمودن خلافت اسلامی را مینمایم.

 تا وقتیکه خود را اصلاح نه نمائیم ، به قرآن رجوع نکنیم ازگناهان نپرهیزیم ، اختلافات وتعصبات را ترک نکنیم نه خلافت اسلامی می آیدو نه خلافت اسلامی در سراسر جهان برپا میشود . که در نتیجه پس چگونه ما دعوای اسلام وجهاد را داشته ودیگران را مرتد معرفی میکنیم.

مسعودالحسن جاهد

ورته لیکنې

ګډون وکړئ
خبرتیا غوښتل د
guest
0 Comments
Inline Feedbacks
ټولې تبصرې کتل
Back to top button
0
ستاسو نظر مونږ ته دقدر وړ دی، راسره شریک یې کړئx
()
x