بی حیایی این بار تحت نام مبارزه با تبعیض!

نویسنده: فرهاد عماد

هر روز مسلمانان با نام های تروریست، افراطی، تندرو… و برعکس با خبرهای ترویج فحشا، بی حیایی، اختلاط مرد و زن… از طرف رسانه های استعماری خوانده و نشر می شود. پخش و نشر برنامه های مبتذل و غیر اسلامی اذهان نسل جوان را به بی راهه کشانیده و خانواده ها هر روزه با بی عزتی و بی عفتی عزیزان شان روبه رو اند. همه ی این اعمال زشت تحت نظر و حمایت نظام حاکم صورت می گیرد. اگر به 14 سال اخیر نظر انداخته شود به خوبی دیده می شود که به بسیار زرنگی خاص همه ای این طرح ریزی شده تا اساسات محکم خانواده های مسلمانان را-که به اساس عقیده ای اسلام گره خورده- سست نموده، بی حیایی، فحشا و اختلاط را بر جامعه تاری نمایند.

چندی قبل تصاویر از چهل تن دختران و پسران جوان با لباس های عجیب و غریب روی سرک های شهر کابل سوار بر بایسکل ها دیده شد. ایشان پوقانه ها(بادکنک) که به آن نوشته بودند: عشق به تاجک، عشق به پشتون، عشق به ازبک و… را با خود حمل می کردند. ابتکار جدید جامعه مدنی-این آله ای دست استعمار- در راستای بی حیایی و اختلاط تحت عنوان مبارزه با تبعیض بود.

با این شیوه جدید غرب می خواهد که اختلاط بین دختران و  پسران جوان زیاد شده و بین مردم به یک عرف عادی که کسی به آن انتقاد کرده نتواند، تبدیل گردد. شکریه و خواهرش که این دو تن از جمله محصلین پوهنتون می باشند و عضو این کارزار نیز هستند، می ‌گویند: “شرکت در این کارزار برایشان مهم است، و آن را گامی کوچک برای هدفی بلند می ‌دانند.”

گرداننده این برنامه جدید گفت: “این کارزار برای از بین بردن فاصله بین اقوام و تبعیض گامی مهمی شمرده می شود. وی اضافه نمود: اختلاف برخاسته از تغییر مسیر لین برق بامیان به کابل اقوام افغانستان را از هم دور کرده اند، می خواهیم با راه اندازی این چنین برنامه ها دوباره آن ها را باهم نزدیک سازیم. وی افزود: این برنامه تا دو ماه آینده ادامه خواهد داشت و حضور خانم ها در آن زیاد تر خواهد شد.”

از آوردن متون دینی برای رد این کار صرف نظر نموده چرا همه گی می دانند که شرعاً نظام فعلی و ارزش های که این نظام از آن پاسبانی می کند، مشروعیت ندارد، اما کسانی که اسلام را در بودن نظام دموکراسی متحقق می دانند، قول معروف ژان ژاک رسو فیلسوف فرانسوی را بیان می دارم؛ وی می گوید: “ارزش ها و سنت های حاکم بر جامعه، تولید فضای حاکم(جو سیاسی) نظام هایی است که بر آن منطقه حاکمیت دارند.”

نظر به تعریف از فضای حاکم(جو سیاسی) مفکر دموکراسی «ژان ژاک رسو» می بینیم که بر سرزمین های مسلمانان چگونه نظام ها حاکم اند؟ فضای حاکم چگونه ارزش ها را تولید می کند؟ واضح است که نظام های حاکمه در این سرزمین ها برعکس ارزش های عقیده ایشان است، و نباید از چنین نظام ها توقع داشت که ارزش های اسلامی را حفظ نماید. برعکس باید برای برانداختن آن پیکار شود تا «جو ایمانی» حاکم گردد. این فضای ایمانی است که ارزشی های اسلامی را حفظ و به گسترش آن تأکید می ورزد.

avatar
  ګډون وکړئ  
خبرتیا غوښتل د