نظــر

په کفري قانون کې د ښځې مقام

ترتيب: جلات خان مؤمن، او عبدالسلام حنفي
۱ ، د فرانسې په هغه قانون کي چې له نړيوالي جګړي څخه وروسته وضع شوي دي او د انسان د ازادي لپاره د عبادت او نورو مشقتو څخه د خلاصون لپاره اعلان په کې شوي وو ، خو خپله یې دا ماده کې لیکلي ده چې ښځه د دې اهلیت نه لري چې فروخت او فروش دي وکړي.

۲ ، او په منځنیو پیړیو کې د ښځې حالت دا وو ، چې ښځه دوهمه مرتبه مخلوق بلل کیده،

۳ ، او په همدغو پیړیو کې یې د ښځې خوله د جنسي غریضي د پوره کیدلو په منظور رسمي آله اعلان کړه ،

۴ ، او په کال ۵۸۶ میلادی کې په فرانسه کې په دې غونډه وشوه ، چې آیا ښځه انسان ده او کنه ، خو وروسته له زیات غور څخه یې ښځه انسان وبلله خو د نارینه د خدمت لپاره یو مخلوق وو،

۵ ، او د فرانسي په قانون کې ۲۱۷ صریحه ماده وه ، چې منکوحه ښځه بغیر د خپل خاوند له اجازې څخه حق نه درلودي، چې په خپل ملکیت کې بخښښ یو چا ته وکړي یا یې نقل کړي، او یا یې چا ته په ګروي ورکړي، او یا یې چا ته په عوض یا بغیر له عوضه ورکړي، بلکي په دې ټولو شیانو کې د خاوند اجازه شرط وه ،

۶ ، په انګلستان کې په انګلستانۍ ښځه باندي د مقدس کتاب زده کړه او ویل حرام وو ،البته دا ظلم تر ۱۸۵۰ میلادي کال پوري جاري وو، ماسوا له یو څو محدودو هیوادنو څخه ، حتا چې تر ۱۸۸۲ میلادي کال پوري ښخو ځانکړي حقوق نه درلودل , )سلسلة مقارنة الأديان , تأليف د . أحمد شلبي , ج3 , ص: 210 – 213 .(

۷ ، او په معاصرو یا ننیو پیړیو کې په امریکا ، اورپا او نورو صناعتي مملکتونو کې ښځه د یو ذلل او استهلاکوونکي مخلوق په غرض په تجارت کې کاریږي، ځکه چې ښځه تجارته د ودې ورکولو لپاره د تجارتې اعلاناتو یو جزء ګرځیدلی ده ، بلکي خبره تر داسي اندازي پوري رسیدلی ده ، چې ښځې خپل لباس د تجارت د پرمختیا لپاره وغورځوي، او په هر ځاي او هر وخت کي یې خپل جسد او بدن دې ته چمتو کړي چې د سړیو د ګټي اخیستني لپاره د یو سامان او آلې په حیث وکاریږي،

۸ ، د فرانسي پرمختللي خلکو د نړیوالي جګړې څخه تر خلاصون وروسته هغه د دوي په معتبر اساسي قانون کي چې د
اورپایي او اکثرو نړیوالو هیوادونو لپاره هم د قبول وړ وي، داسي لیکلي وو ، چې ښځه به همیشه په ځیني مالي تصرفاتو کې د خاوند د خوښي تابع وي، لکه څنګه چې دغه ټکي ته په دغه سند سره اشاره شوي ده، المادة (1426/ من القانون المدني الفرنسي).

۹ ، او همدارنګه د فرانسي په قانون کې چې د ناپلیون په وخت کې او یا مخکي له هغه وو ، داسي لیکلي وو ، چې ښځه یو نجس مخلوق دي . او ښځه د مقدس کتاب د مسحه کولو حق نه لري ،

ټاګونه

ورته لیکنې

ګډون وکړئ
خبرتیا غوښتل د
guest
1 Comment
زړو
نویو ډیرو خوښو شویو
Inline Feedbacks
ټولې تبصرې کتل
الجاچ استاذ بیانزی

حنفی صاحب اوسلام جان ورونو سلامونه می ومنی !
کفر د اسلام سره حتی د ورته والی وړتیا او معیارونه نه لری یعنی کفر د اسلام په مقابل قطب کی قرار لری د اسلام حرام په کفر کی حلال او د اسلام حلال به کفر کی حرام دی ، اسلام حق او کفر باطل ته وایی، هغه وخت مقایسه کیدونکی وی چه دوی ورته کارونه په لویه او یا ښکته کچه تر سره کړی، په دی اړه ډیر څه نه لیکم .
قانون څه ته وایی: زما مطلب رښتونی قانون ، او یا رشتونی نظام کوم یو دی طبیعی ده چه رشتونی قانون به رشتونی نظام کی شتون او عملی بڼه لری. کفر حق پټونی ته وایی او قانون باید حق حقدار ته ورکړی کفار چه د حق پتونکی دی څرنګه ممکنه ده داسی قانون ولری چه حق حقدار ته ورکړی هغوی د حق پتوڼه کوی نو د هغوی قانون قانون نه دی چه قانون نه دی نو به هغه قانون کی د ښځو د حقوقو پلټنه او ورته والی داسی مثال لری لکه څوک چه د ښځو او نارینه به نارینتوب او ښځیتوب شک کوی یعنی فکر کوی چه ښځی او نارینه به سرچپه وی.
ستاسی د لیکنی له محتویاتو له مخی که یی ومنو ، دوی د ښځو حقوق ولی لوټوی د همدغه حرص له امله ، له هر څه چه ډالری جوړولی شی جوړوی ښځی څه چه له نارینه وو هم دغسی استفاده کوی له نشه توکو ، او هر هغه څه چه دوی تری روپی جوړولی شی هغه ترسره کوی ښه به داوی چه په دی اړه د دی عنوان لاندی لیکنه ولیکم .

Back to top button
1
0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x
Close
Close